Girl in the mirror..

"There's a girl in the mirror
I wonder who she is
Sometimes I think I know her
Sometimes I really wish I did
There's a story in her eyes
Lullabies and goodbyes
When she's looking back at me
I can tell her heart is broken easily

'Cause the girl in my mirror
Is crying out tonight
And there's nothing I can tell her
To make her feel alright
Oh the girl in my mirror
Is crying 'cause of you
And I wish there was something
Something I could do

If I could
I would tell her
Not to be afraid
The pain that she's feeling
The sense of loneliness will fade
So dry your tears and rest assured
Love will find you like before
When she's looking back at me
I know nothing really works that easily

'Cause the girl in my mirror
Is crying out tonight
And there's nothing I can tell her
To make her feel alright
Oh the girl in my mirror
Is crying 'cause of you
And I wish there was something
I wish there was something
Oh I wish there was something
I could do

I can't believe it's what I see
That the girl in the mirror
The girl in the mirror
Is me"

Konstig dag detta blev, blev oerhört medveten om hur skadad man är från det förflutna, önskar att jag gjort andra val i livet så jag slapp vara så extremt känslig i vissa situationer eller reagerar jag som de flesta?
det jag kan fundera om jag någonsin kommer att vara redo för kärlek? kanske hörde förmånga sagor om hur den där äkta kärleken skulle vara....fanns inget sådant i mina sagor som det finns i verkligheten och inte sjutton sa prinsen fel saker någon gång... det är jag som kanske inte är redo att möta den här verklighetens kärlek..alla har vi fel och brister, jag är mer än väl medveten om mina egna...men KÄRLEK ska väl ändå vara mer än så? eller är det bara en dröm?
Sitter i mina "pyjamasbyxor" som jag envisas med att ha offentligt som mysbyxor, jag är trött i kroppen men hjärnan går på högvarv, inte en chans att jag somnar..måste lätta på trycket, alltså skriva, skriva skriva...skriva tills jag är så slut och somnar av det!!!
Jag vill sova hos mamma och glömma världen en stund..snälla kan jag?..nej mamma sover och ska upp och jobba om några timmar, men hon kommer hit imorgon, har bjudit hem dem på middag och sen ska jag följa med dem hem och då ska jag sova med mamma... "hon kan få bort mina bekymmer på nolltid"....
Mina fem gangster bebisar är ju inte direkt kelsjuka...tråkmånsar...I need some love..snart funkar det bra med eventuell dammtuss också..bara den verkar trovärdig i sitt handlande...har PLUGGAT massor idag och det känns ju bra men det återstår ännu mer :/
Sitter och lyssnar på Helen Sjöholm och den låt jag kände igen mig i innan jag fann Jehova...den heter "Du måste finnas", den är grymt bra!!! men fortfarande kan jag inte slappna av...prövar någon annan låt...woho blev depp på hög nivå..Europe men hallå vilken hjärtskärande röst....."CARRIE.....CARRIE...Things they change my friend".. Michaela got the blues.....
HAHAHA hittade något uppmuntrande bland min musikmapp....."Här kommer Piff och Puff, är på språng nu, här kommer Piff och Puff, varje gång nu, här kommer världens bästa räddningpatrull som löser fallet för din skull" den fick jag av Mante för några dagar sedan, och hon stackarn ska ju på begravning imorgon :( önskade jag var där med henne, hon var ju med när Moffan begravdes ja hon har ju alltid varit där..vi var ju bästa trion någonsin Mico, Maco och Benco..vi ÄGDE!!!

Jaja tiderna förändras, bara kämpa på än då, jag ska göra ett litet försök kan jag få mina babyormbunkar att överleva så kanske jag blir lite lyckligare? kanske borde gå ut och ropa på Malle muck men är rädd att jag väcker grannarna men det har jag väl redan gjort med min ångestfyllda sångkvot som jag fyllde ett bra tag...jaja de stör mig annars också så en dag kan väl jag få störa?....Jag har ju faktiskt The Blues..kan lika gärna slå på stort och lyssna på låten som är tillägnad min lillebror, önskar att han var här, han skulle få mig att må bra, han skulle säga att alla mina negativa tankar var små kungspudlar som jag inte skulle bry mig om..."jag gick till din grav och jag la ner en röd ros, varför var du tvungen att ta en f'cking överdos?, du finns i mitt huvud hela j'''a tiden, jag hoppas du vilar i friden...."
Sjukt hur livet förändrats de senaste åren 2005 förlorar jag min lillebror 19 år gammal, 2006 dör mormor 63 år gammal och nu i somras 2008 dör morfar 73 år gammal, alla personer som stått mig närmast, de starkaste som älskade mig villkorlöst, jag älskade dem alla och saknar dem olidligt mycket men jag har ju hoppet utan det skulle jag gett upp...min tro är det enda som håller mig levande annars skulle sorgen ta över... det finns dock en hel del glimtar av lycka här och där också... självklart med familj och vänner men även på andra håll...igår t ex åkte jag med irene till statoil och handla mjölk för det var ju så sent..hon skulle käka en korv så vi satt oss ner och kika i en tidning och jag blev så rörd över artikeln om den där Gorillamamman vars son hade dött efter några månader pga hjärtfel, men mamman vägrade släppa sin baby, hon smekte honom ömt och försökte få liv i den lilla varelsen i 4 dagar och har fortfarande inte släppt honom eller låtit någon komma nära hennes döda son...jag ville bara gråta...jag tyckte så synd om henne..och jag kunde inte släppa det där fast vi åkt där ifrån..det berörde mig djupt..kanske också för att jag tänker på mamma som förlorat sin son men också på det faktum att djur visst har känslor som en del säger att det inte har...

Okej mina axlar är som ett par cementklumpar..it hurts som Lena PH skulle sagt...Mamma sa en gång att hon skulle lämna familj och allt för en natt med Robbie Williams och jag blev så ilsken för att hon skulle välja bort mig för honom..men helt ärligt förstår jag henne *asgarvar* ingen av oss skulle någonsin på riktigt lämna de vi älskar för honom..men vi är nog båda svag för honom, såg come undone liveklipp och tjejen som fick komma upp på scen lär ju vara såååå lycklig... :D nu känner inte jag honom, han kanske är ett as men han är en grym artist med en fantastisk röst, sen gillar jag inte Players eller allmänt ytliga typer och om han tillhör någon av dessa kategorier lämnar jag obesvarat, men i mitt liv finns inte plats för sådana...( när det gäller livspartner så måste man givetvis vara attraherad av sin partner, men sätter man ut krav på det planet anser jag att man gått för långt)
Slutar du älska din fru för att hennes bröst har flyttat ner några våningar efter amning och åldrande över huvud taget? Kommer du räkna celluliter? Kommer du nypa tag i kärlekshandtagen och säga älskling jag tycker du ska göra någonting åt det här? Älskar man någon får man ta hela paketet, det är livets gång för tillfället, vi åldras, förändras...Kärleken ska bestå! sen får vi ju vara grymt snygga i paradiset...tänk snygg och ofullkomlig...Hello morning and welcome into my life!!!! *längtar*... näe nu ska jag hämta Malle, hon ska inte vara ute så här sent...hon är katt ja jag vet..men det är MIN katt!!!! Bye for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0