What about now?

"Can we see beyond the scars
And make it to the dawn?"

Alla har vi ett förflutet och vore konstigt om man inte blivit påverkad på något sätt under de år som gått...När det gäller mig skulle jag vilja sudda bort så mycket som skadar mig än idag..det är ingen annans fel, det sitter hos mig, det var jag som lät folk vara de det är fast det skadade mig, jag var någon annan som jag trodde de ville ha, jag var inte mig själv, så allt är mitt eget fel men jag önskar det ogjort, jag är mig själv idag och har ärr som är svåra att hantera...varför såg jag inte mer värde i mig själv än det jag lät mig utsättas för???
Den krassa verkligheten är att idag när jag ändå funnit mig själv och vet vad jag vill med mitt liv, så har jag så svårt att lita på att någon verkligen älskar mig/tycker om mig på något sätt, jag låter mig inte utsättas för de saker jag gjorde förr, men innebär det att jag känner att jag är värd lika mycket som någon annan? Nej tyvärr..det är asjobbigt och frustrerande, för jag är fast i det här tänkandet, att jag inte är värd att älskas...hur suddar man ut konsekvenserna av sitt förflutna? Du kanske säger "-Bara kasta dig ut och våga falla!" Men det är ju det jag gjort gång på gång, blivit mer trasig för varje fall och här är jag idag, blivit ihopplåstrad och känner inre frid tack vare min tro, men det gav mig inte automatiskt en bra självkänsla..jag vet rent förnuftsmässigt vad jag är värd men när det kommer till att handla om mig själv i praktiken blir jag osäker och tror att allt ska bli som förrut.... jag vill bara glömma det förflutna....jag vill inte känna mig så där värdelös mer... jag öppnade var enda del av mig, kropp, själ, hjärta, hela mig själv till total förstörelse....fatta vad meningslöst... jag förstörde mycket av min egen framtid för människor som aldrig riktigt brydde sig om mig... så idiotiskt... Nu när jag funnit det rätta och det som gör mig lycklig får jag ändå släpa med den här dåliga självkänslan och som förstör det fina i min vardag!!!.....Det sägs allt för sällan till dagens ungdomar om att vara mer rädda om sig själva och det kan aldrig sägas för mycket! Fick jag göra om mina val skulle jag gjort annorlunda! Men det val jag gjorde som förändrade mitt liv nu till det bättre, ger mig ett hopp om en så mycket bättre framtid, tänk dig själv att få möjlighet till ett liv utan ärr från det förflutna, tänk dig i att leva i en värld där du aldrig mer skadas, tänk dig att få vara sund, trygg, frisk och lycklig..kan låta som en dröm men för mig är det en verklighet som är på väg...snart så, bara en liten tid till..... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0