"- Out of my life, out of my mind..."

Sjunger med så rösten nästan spricker...
"..but we did something we could never  turn back right..."
Har man en gång fått mer känslor än "bara" vänskap har man gått över en gräns som man är svårare än svårast att sudda ur, även om man försöker så går det liksom inte, att förlora något man trodde var kärlek är smärtsamt men det går över för man inser att "it was not meant to be", men att förlora en vän av samma anledning det skär hårt i hjärtat...om man aldrig fått det där känslorna förut hade jag kanske kunnat haft kvar en vän som betytt och fortfarande betyder mycket..men det går inte...jag känner det själv... jag känner mer än vänskap, det gamla kä'nslorna dyker upp som ett brev på posten och gör det hela bara plågsamt... så bara ett litet samtal eller ett sms någon gång i månaden som vår kontakt sett ut nu för tiden..inte ens det funkar ju... VARFÖR?
För att jag en gång älskat honom på ett helt annat sätt än som man älskar en person som BARA är ens vän...det jobbiga i det här är att han var inte bara en förälskelse, han var också en av mina närmsta vänner...en vänskap jag saknar oerhört.... men Sanningen är viktigast för mig och jag kan inte låta massa onödig energi gå åt att försöka hålla tillbaka något som jag blir påmind om vid kontakt med honom..så det blev ett jobbigt beslut igår, men när situationen ser ut som den gör har jag inget val...  jag får välja bort all kontakt.... det gör ont i hjärtat...men det finns ingen annan utväg... en dag kanske mitt hjärta inte är så känsligt när det gäller honom, då kanske men bara kanske kan vi mötas som vänner...

KÄRLEK gör ont och är svårt så in i bomben ändå är det en av de finaste gåvorna vi fått....
Jehova har hjälpt mig i så mycket att jag tappat räkningen, det är jag som ibland "glömmer" att jag inte behöver klara vissa saker själv, inte så att man bara har en viss procent man får hjälp med och resten får man klara helt själv... jag måste påminna mig om att be om hjälp även vid sådana här situationer.. Han (Jehova) hjälpte mig i de allra svåraste stunderna i mitt liv, han gav mig en glädje, en längtan, en kärlek,  en framtid som jag inte visste fanns...den gör mig verkligen lycklig även om den här världen kan förstöra mycket i ens liv...
Jag längtar till den "nya" tiden...

Ja nog med bubbeltrubbel för idag...nu är det tvättstuga :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0