Arvingarna och badvakten.....

" She's so confused
She knows she deserves more
Someone who will love and adore
"

Texten tagen ur en underbart skön låt med Mario Vazquez och låten heter Gallery..men det är bäst när halva delen är på engelska och den andra på spanska...är ju kär i själva språket spanska, har varit det sen första stund, vilket leder mig tillbaka till högstadiet =) blää tider jag inte vill minnas...

kom ihåg att jag och Sandra sprang efter en stackars badvakt som heter Pär och förmodligen jobbar kvar i Kvissles badhus... han var lik Casper i Arvingarna, som var min och Sandras favoriter EVER... så var enda dag var vi inne vid badhuset bara för att se han, sen tog vi reda på när han fyllde år, spelade in ett band där vi sjung själva...hör och häpna, det var dessutom Arvingarnas låtar, vi köpte en röd ros och så gick vi och la det på trappen till hans hus, ringde på och sprang och gömde oss...
Han öppnade, såg presenterna, tog dem, tittade sig omkring, gick in och spelade upp bandet vi spelat in, till och med så högt att vi hörde det där vi stod gömda, sen kom han ut igen och sa tack..vi hade pratat in något också, minns dock inte vad vi hade sagt... pinsamt!!! anywho lite stalker varning där... men det har gått över på äldre dar, visar mig helst inte på Kvissleby badhus längre... jag skäms bara jag tänker på vad vi gjorde för typ 13 år sedan...

Har hittat igen en av mina gamla Arvingarna-skiva... och jag lyssnade på den idag, och jag minns varför jag älskade dem..*skrattar* och Casper, I will never forget =) en av mina favoritlåtar
"Räck mig din hand"
"Bara tiden kan få mig att glömma dig.
Men var enda sekund som går.
Känns det svårare, mycket svårare
än jag trott.
Kanske borde vi inte ha skyndat så fort.
Jag tror säkert du sover om nätterna,
men du kanske har drömt som jag.
Vaknat upp och sedan möts av saknaden
Ja, vem vet?.
Kanske delar vi samma ensamhet

Räck mig din hand ge mig din kärlek.
Den man älskar den saknar man så.
Ge mig din kärlek, men låt helst inte tiden för länge gå.
Varför tvekar du, jag kan lova nu,
att det finns ingen annan.
Räck mig din hand får du kärlek igen.

Jag har gjort vad jag kunnat och lite till.
Jag har ångrat mig, sagt förlåt.
Det är bara du som bestämmer nu.
I ditt svar, jag tror kärleken mellan oss lever kvar.
Så jag vill att du ger mig en sista chans.
Vill att allting ska bli som förr.
Om du lyssnar till , vad ditt hjärta vill.
Du förstår, allt vi trodde på
Är förstört om du går.

Räck mig din hand ge mig din kärlek.
Den man älskar den saknar man så.
Ge mig din kärlek, men låt helst inte tiden för länge gå.
Varför tvekar du, jag kan lova nu,
att det finns ingen annan.
Räck mig din hand får du kärlek igen
."

Apropå mer Arvingarna minnen, mamma hade besök en helg när jag var yngre och var bortrest eller nåt, så den killen fick sova i mitt ungdomsrum, han kom på kvällen så han såg ju inte direkt hur mitt rum såg ut..
Han vaknade iaf på morgonen och höll på att dö av en hjärtattack, han sa att det var som att vakna upp i en mardröm, det var Arvingarna posters överallt, man såg inte ens tapeten.. *skrattar* mamma brukar berätta det där och jag börjar alltid skratta, stackars liten som inte lärt sig att uppskatta detta dansband :D

Japp jag säger det nu så ni vet...Jag kommer alltid ha en plats i mitt hjärta för Arvingarna...mobba mig om ni vill...jag möter er bara med kärlek och kommer sjunga var enda sång jag kan :P tji fick ni!!!
" _-Jag ska aldrig sluta sjunga för musiken är mitt liv..."

Nu har jag städat här hemma, känner mig nöjd, är på bättringsvägen också, livet känns härligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0