Svåra tider kräver mer försiktighet....

Blir rädd för hur snett saker och ting kan gå, det gör mig rädd och det får mig att vilja inta mer försiktighet, jag vill ALDRIG förlora det jag funnit, det är ju mitt ALLT, utan det har jag ingenting....absolut ingenting..... Vad vore mitt liv utan hoppet, ett löfte om en ljus och kärleksfull framtid? Även om jag inte kan förstå en evighet, vem har råd att förlora en sådan gåva? Om jag vill fylla mitt liv med kärlek och lycka, hur skulle jag kunna vända mig bort från källan till allt gott? Hur skulle jag kunna svika Han som gjort allt för mig, alltid funnits där, Han som är beredd att förlåta och hjälpa mig bli den jag vill vara? Vi människor gör misstag dagligen, vi är ofullkomliga, men med en innerlig vilja att bli en bättre människa och med Guds kärlek och förlåtelse och Hans hjälp kan vi förklaras "rättfärdiga" i Hans ögon, vem har råd att tacka nej? Vem skulle vilja tacka nej till det bästa som kan hända en?

Jag vill inte och jag tänker aldrig sluta att be om hjälp att hålla mig kvar i Sanningen, vad än andra säger eller gör kan ingen ta ifrån mig min relation till Jehova, min kärlek till Honom, jag vet att tro handlar om att sätta sin tillit till att det är sant, men det här är så mycket mer, jag inte bara tror att Han finns till, jag känner ju hur Han hjälper mig gång på gång, hur Han berikar mitt liv med sådant jag inte visste fanns eller hade tappat tron på, gång på gång lyfter Han upp mig när jag faller, Han tröstar mig som ingen annan, Han ser saker ingen annan skulle lägga märke till, Han vet mina fel och brister men fokuserar sig på mina ansträngningar, uppmuntrar mig att fortsätta framåt, fortsätter att ge mig styrka, kärlek, vishet och förståelse...  Hur kan man INTE ÄLSKA Skaparen?

Jag älskar Jehova och det tänker jag jobba hårt för att bevisa, jag är inte ensam och får all hjälp jag behöver!!!!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Du har funnit en del av din stora kärlek, hjärtat mitt och jag är glad att du känner så. Stöttar dig i alla dina beslut! Älskar dig!

2008-12-18 @ 20:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0