Tokbra Söndag

Sov till 12, hörde ni jag sov, på riktigt, det blev dock väldigt länge, men jag fick sova på riktigt, ingen dvala liknande sömn, det kändes så underbart, kom hem rätt sent igår kväll från min morbror, har haft det jättebra där sen i fredags men de har bjudit mig mamma och kenth på mat konstant, alltså jag skojar inte, jag har aldrig aldrig ätit så mycket och så ofta, mår dock inge vidare över det men det var ett frossdygn.. Helene är grym i köket så det blev buffér av allt, efterrättsbordet...var hej kom och hjälp mig vad mycket, hon har bakat allt själv också, det var kärleksmums, mazariner, äppelkaka, raiderkakor, kubb, moccarutor, chokladrullar, arakstoppar,knäckkaka, har säkert glömt något men jag höll på att svimma =) inte för att det hjälper men vi var ute med Undra (min morbros hund) och gick 1 timme ute i den härliga vintersnön, men det var uppfriskande iaf....

Idag har jag varit duktig och städat, känns bra att ha det riktigt fint när man åker bort, sen ska ju mor och kent passa katterna så vill ju ha lämnat ett fint hem, annars skulle mamma få för sig att städa hos mig, hon gör det av kärlek men jag anser att jag är vuxen så det ska jag göra själv, där emot så kan vi hjälpas åt, det kan jag göra hemma hos henne med men det är en annan sak..men sen får jag förstå att en mamma är alltid en mamma, jag kommer alltid vara hennes "lilla unge" hela livet *skrattar* Tog stormattan in i duschen och skulle tvätta den och det gick ju bra tills den blev väldigt blöt, då blev den tung som bly och jag kunde knappt lyfta den men nu är den nästan helt torr och ska ligga i vardagsrummet...

Har pluggat idag också, ska ju lämna in de sista arbetena snart, fick förlängt en månad, men det är bara i tid för att hinna lämna in arbetena, ska inte ha några föreläsningar eller lektioner i januari men har den tiden att ändra om något är fel i nåt arbete, jag är tacksam för det nu, var ändå mer än jag trodde med de sista kurserna..så jag kan egentligen inte räkna mig som undersköterska förens sista januari, men det gör inget =)

Ska i tjänst imorgon, blir lanttjänst, hoppas på bra väder bara, annars blir jag väl sjuker igen... sen på tisdag åker jag till Stockholm, Farmor blev så glad när jag sa att jag åker till henne först och stannar där några dagar, hon sa att jag fick stanna hur länge jag ville och att det skulle bli så kul att ses, vi har inte setts sen 2003, jag skäms för det men allt har varit upp och ner de senaste åren, men jag längtar, jag undrar om hon är sig lik, så som jag minns henne???

Hörde en grymt bra låt på radion idag och ska försöka leta reda på den, de sa ju inte vem artisten var eller vad låten heter..*suck* typ enda gången de låter bli att prata och det är då jag behöver det..typiskt!!!

Nu ska jag återgå till pluggandet och se om Diva vill komma in, hon har börjat sova på den andra sängen brevid min, gulligt värre, nu har jag både "barnen" hos mig *skrattar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0