Dunderförkyld och ensam...

Mamma är så gullig hon ringer typ 1 gång i timmen bara för att höra hur det är med mig eller prata om allt och inget, jag frågade henne "- Saknar du mig eftersom du ringer hela tiden eller har du tråkigt?" "-Ja sa hon!" "-Ja till vilket av dem? sa jag" "-Jag saknar dig ju!"...så sött men hon vill inte komma hit för att bli smittad..tur att man har modiga Mante som håller mig sällskap, hon var upp igår efter hon jobbat kvällspasset, vi pratade om våra underbara grannar.. vi har ringt hyresgärsföreningen så det händer någonting..det ska ju inte vara så att man knappt törs gå ut själv...

Igår passade jag på att plugga mellan host och snorattackerna, känns bra, börjar få panik att det är 5 månader kvar och jag har många kurser jag måste gå igenom innan dess plus praktiken ska jag hinna med på den tiden..jippi....gäller att ligga i...

Mina söta små bebisar här hemma växer och är grymt mysig..de har öppnat ögonen utom en då som tittar snett fortfarande...de ligger alla och trynar i min säng, de är som små tjocka ulliga bollar, min syrra har döpt dem till :
Miss Citra, Izadora, Kristel, Mille och Magi (är kanske inte så supernöjd med det sista namnet men hon har lagt ner tid på att leta namnen så han får helt enkelt heta det tills han flyttar om de vill byta namn på lillkillen..det är ju inte namnet i sig som stör utan innebörden..men jag får se det som ett namn bara...

Måste hoppa in i duschen, känner mig som jordens slusk nu när jag är sjuk, man till och med luktar sjukdom, är inte konstigt att det kommer nu efter all stress och sånt som varit, det måste ju komma någon gång så jag tror det blir rätt bra när jag blir frisk...till helgen blir det massa tjänst, ska bli riktigt skönt...känns som jag inte hunnit med det som är viktigast men det är bara att ta nya tag, jag tappade balansen nu när morfar dog men inte sjutton tappade jag tron utan bara kraft men så i söndags var jag på södras möte och det var det bästa talet på länge, jag bara sög åt mig allt som sas..jag hade längtat efter detta, att få kraft..men jag hade inte ens ork att ta mig upp ur sängen än mindre ta mig till Rikets Sal men nu var jag där och jag kände mig lycklig och levande..det var en Broder från Styrande kretsen, talet var på engelska, det var en annan broder som översatte till svenska och deras samspel var grymt rolig att lyssna på....förstå vilken underbar utbildning och uppmuntran vi får.. helt amazing!! precis vad jag behövde, vid rätt tidpunkt!!!

På måndag är det skoldags igen, vet inte om jag känner att de här 2 veckorna jag skulle vara ledig har varit någon höjdare men jag fick iaf tid att landa efter morfar somnat in, drömmer om han varje natt, det är jobbigt för han är sjuk hela tiden, med Jimmy och mormor kunde jag drömma om när de var friska, jag skulle bara vilja tänka på de vackra minnen jag har med morfar, när han var frisk... någon dag ska jag släppa fram de minnena men jag är inte redo än....
Vila i frid Bengt Magnusson <3

Jag och syrran har ingått en pakt men det är mellan henne och mig så fråga inte ens :P

Ha en fin torsdag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0