Ju snorigare dessto roligare...

Lördagen blev så superbra, roligare än på väldigt länge, sov skönt i samma säng som mor och Madde (Kenths systerdotter) vi hade tjejpyjamasparty, nazlie vägrade sova med oss utan låg själv och tronade i sin säng medans vi låg som sillar och svettades med djur lite här och där också, men mysigt ändå så vaknade jag till en ny dag, en fantastisk lördag..solen sken och mamma och jag och Sandra F gick till mötet, kändes toppen att mamma gick med, hon behöver det också! träffade sanna där :D och det blev bestämt att det skulle bli bad på kvällen, så innan badet gick vi hem och hade tacoparty..yummie..sen blev det dags för badet och de tappra själarna blev Sanna, Sandra, A-K och jag då, vi åkte ut till Tynderö och sen blev det bergsklättring för att komma till en vik med väldigt närgångna fiskar men vi hade grymt kul...jag och Sanna lyckades hamna lite efter vid bergsklättringen..vi tycktes ha extremt känsliga fötter :P gjorde ont ju att gå barfota på vassa klippblock..men vi lyckades ta oss fram.. A-k stackarn kramade om en sten nästan i början, hon halkade väl till och tappade balansen men sen gick de smitidgt för henne och Frenell..färden hem blev hysteriskt kul och något tycktes ha hänt med sanna och mig för vi skrattade hysteriskt nästan hela tiden...var så skönt trots att man fick kramp i magen av skratta så mycket....grymt härlig kväll, sen hem till mor igen och såg film... yeah det kallar jag en hääääärlig lördag..

Vaknade dock mer förkyld efter gårdagens bravader men men det var det ändå värt...har pluggat MASSOR de senaste dagarna, känns självklart bra men känns som jag inte hinner vara så social :S
Bebisarna växer och blir bara sötare och sötare...sweet!!

Igår fick jag besök av syster med pojkvän och vi hade grymt kul, spelade Nintendo, jag och syrran skrattade åt varandra när den andre inte klarade banan, men det är inget elakt bara spontant roligt när någon misslyckas på tv-spel...kanske måste jobba på det där...Vi låg och skrattade länge innan vi somna..nazlie och robin låg i min säng och jag låg i soffan..vi pratade om pinsamma ögonblick i ens liv..shiiit vad kul det är att höra andras berättelser...jag och nazlie skrattade mycket åt robins pinsammaste ögonblick...han knäckte nog allt...mysigt att de kommer och hälsar på..tror syrran är lite kär i min lägenhet..hon sa igår att den har allt..inkluderat mig ;)

Nu har jag haft världens skönaste dusch och haft ett allvarligt samtal med grannen brevid om livet och män..vi pratade om hennes relation och hur hennes kille eller exkex beter sig och det slår mig när jag ger henne ett råd att inte ta vilken skit som helst, han lovar saker som han aldrig håller och jag kommer på mig själv när jag säger att antingen får hon acceptera att han inte ens vill försöka att ändra på det eller lägga sin energi på någon som kan hålla vad han lovar..vad sjutton gör jag då? vad har jag gjort alla dessa år? jo dansat efter andras villkor..but enough is enough..det är lätt att halka tillbaka i gamla spår men det är därför såna här saker är bra, samtala om andra kan få dig själv att vakna..så tack så mycket för att jag än en gång fick komma till insikt... om personen i fråga inte kan erbjuda det du behöver..why are you still there?..BYE!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0