I wont cry...

Promenad på promenad idag..blev 3 sträckor...var helt nya stiga och vägar jag aldrig gått på förut, var mest ute vid ett skogsparti, kändes underbart med naturdoften, färgerna, solen, tystnaden, motionen...jag gick och fundera på allt och inget, behöver rensa huvudet ibland..samlas en hel del skräp där... varit hos morfar två ggr på sjukhuset, han är så dålig så man nästan inte vet hur man ska bete sig för att vara uppmuntrande... :S men jag tar en dag i taget!! Sjukhuset gav oss råd att diskutera i familjen om Hospice, känns dubbelt det där..men å andra sidan vad är det för kvalitet på vardagen han har nu?

snart blir mitt hem fyllt av bebisar, såg en sammandragning förut på lilltjejen min, kan ju vara förvärkar men de borde komma inom en snar framtid, hon är sjukt gosig, dels för att hon har ont mitt lilla hjärta...hoppas förlossningen går bra, men både hon och jag har ju varit med förr...hon lyssnade inte till mina råd om att hålla på sig tills hon hittade en man som stannar och hjälper till med de små bebisarna...men men som den mor jag är så finns jag där för henne trots hennes inte alltför perfekta beslut....

Åh mitt hem luktar vanilj, bara det kan ju få mig till oanade höjder, jag är nöjd med det lilla, tror jag har sagt att jag gillar sånt som är smått, tror jag sa det till Sanna någon gång, kanske uttryckte mig lite fel, menade mer att jag gillar de små sakerna här i livet men i det här fallet pratade jag om en liten tant som gav stor känsla...

Är gatufesten i Sundsvall, jag som älskat och springa på sånt förr nu gör jag allt för att slippa, tycker det är dyngtråkigt, bara klämma runt med massa fyllisar, kolla på några artister som de ofta redan haft på Ikea gratis, plånboken blir tom rätt fort och när festen är över undrade vad man egentligen gjorde där...de saker jag faktiskt älskar med gatufesten är tivolit och att plocka nallar i de där klomaskinerna..NOTHING ELSE MATTERS... blev inte ens det i år.. men ska jag prioritera så är valet ganska enkelt..jag har någon som behöver mig och det är där jag ska vara så mycket som möjligt..vår tid tillsammans är snart slut...

Härom veckan grät jag halva natten över allt möjligt, det var väl situationen med morfar som utlöste det, med för lite sömn en längre period och mitt i natten kan allt kännas oövervinnerligt... jag sov hos morfar då och fick kväva gråten i handduken för ifall att han skulle lyckats ha somnat, inte skulle väcka honom..just då kände jag..Nej jag orkar inge mer, jag vill ge upp...men så bad jag länge och morgonen där på var jag omtömlad men fått ny styrka...jag klarade av en dag till och en dag till..sen kom den underbara sammankomsten och nu fast situationen ser ut som den gör med morfar är jag starkare än någonsin..jag hade aldrig klarat det här utan min tro, jag skulle aldrig klarat detta själv...Fantastiskt att det finns en Gud som ser mig, hör mig, hjälper mig, tröstar mig, älskar mig trots alla fel och brister jag har...men jag verkligen älskar Honom och jag vill aldrig släppa taget om Honom, så när jag känner att livet blir för svårt gäller det att hålla ut och be om styrka att hålla sig kvar.....

Nu spelas det roxette i bakgrunden..haha gammal skiva och det är dags att sova, har ju skola imorgon..ETIK som står på schema :D me like.... yeah yeah det var allt för idag!!  syns imorgon!! Sov gott!

"I wonder why happiness
Is so easily lost
All my dreams and expectations
Are turned into dust

I won't cry
I'm telling you that I won't cry
And even if I do, it's not because of you
I promise you that I won't cry

So hurt and defenseless
I'm left here on my own
I'm so scared that I'll miss you
so afraid of being alone

I won't cry
I'm telling you that I won't cry
And even if I do, it's not because of you
I promise you that I won't cry

You can't hurt me anymore
I wipe the tears from my eyes
this is over now forever,
and it's time to say goodbye

I won't cry
I'm telling you that I won't cry
And even if I do, it's not because of you
I promise you that I won't cry "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0