luktar inte hallon...

nej efter mitt jobb luktar jag inte hallon men vet ni vad...det känns som det minsta problemet någonsin även om jag besväras själöv av doften innan man hinner att nå en dusch... bara att få se en av de äldres blick och höra ett menande tack gör en hel dag värd att jobba... idag var det en dam jag skulle lägga och innan jag hade sagt godnatt och släckt lampan tittade hon på mig med den där speciella blicken där ord inte behövs..men hon klappade mig med sin lena gamla hand på min kind och värmde mitt ibland ensamma hjärta... det kan vara ett slitsamt jobb många gånger men det är värt var enda sekund... för dessa människor ger så otroligt mycket... jag är lyckligt lottad...

Imorgon är jag ledig, blir tjänst med Sanna och sen fixa ihop mitt tal som jag ska ha på tisdag...blir grymt bra dag... =) just det, får mina pengar imorgon, behövs..hahaha fattar inte hur man lyckas leva på nästan ingenting men det går.....
Pratade med mamsen när jag var på väg hem från jobbet, hon är så grymt söt min mor...och just det igår kväll efter jobbet var jag i Söråker, för min morbror och hans familj har flyttat dit, de har skaffat ett grymt mysigt hus och de har den största balkongen jag någonsin sett på ett hus..man kan alltså ha låååångborde med 40-50 gäster...hahaha grymt..sen hade vi jättemysigt där, blev bjuden på god mat och trevligt umgänge.. vi satt och prata länge..eller hahaha mamma var opratad och höll mest låda..faktiskt mest om gamla minnen..och det slog mig..vad lite jag vet om den där fantastiska kvinnan som sitter brevid mig..min mor alltså... jag har känt henne nu i 27 år och kan läsa av henne lätt, vet jättemycket om henne men ändå har jag missat 20 av hennes levnadsår som faktiskt format henne till den hon är idag... hon har gått igenom så sjukt mycket att jag blir förbryllad hur hon lyckats överleva... ju mer jag får veta, ju mer förstår jag om varför vissa saker är som de är för henne idag..och inte är det konstigt heller... beundrar henne...

Sen är det så skönt att jag har min lillasyster, hon är en av mina bästa vänner och vi kan prata om allt (även om hon ibland kan springa direkt till mamma på ren retsamhet och göra det hela lite pinsamt för mig :D) jag hade ju ändå tänkt berätta för mamma med när något hänt men när syrran är före och berättar känns det som jag dolt det för mamma..tur att mamma förstår :P.. hon är vacker min lilla Nazlie, en fin människa som också gått igenom mycket...
Älskar dem <3

Nu en varm dusch, läsa lite och sen sova :P

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0