All by myself

och ikväll vill jag vara just DET.....

Min lärare ringde idag och sa att jag börjar praktikplatsen på måndag, har ju varit sånt strul, men jag ska vara på Lindgården så tjooohoooo, känns bra även om jag missade chansen till att kika på alla bebisar, jag ska ju ändå inte jobba med barn men kanske jobba på att få barn någon gång *skrattar*

Ikväll ringde en kvinna på sista kattungen, och det känns lite jobbigt men är bara vanlig hederlig separationsångest som blivit värre med åren, har till och med haft det till före detta Boyfriends fast jag egentligen inte velat annat än att bli av med dem... Det finns giltiga skäl till det så jag är inte rå för fem öre... :D

Malle muck är en konstig katt för hon älskar snö, nu när jag kom hem så ropade jag på henne och hon kom springande, slängde och rulla sig i snön framför fötterna på mig och såg allmänt lycklig ut...och jag tänkte för mig själv..jag önskade att jag också kunde vara lite mer som henne idag...

Har varit med hela familjen på stan idag, sen hem och spelade Buzz musikfrågor...så grymt kul..Jag vann :P
Mamma var ju inte dåligt söt igår heller, hade gått och kollat på jättefina prydnadskuddar både här och där men köpte inga, men det gjorde mamma...ÅT MIG...så gulligt!!! här får du för att du är så snäll mot oss....Öh ni är min familj ;P men det är så sött när man blir uppskattad för den man är .... TACK!

Såg en tant på bussen som liknade mormor och det högg till i hjärtat, jag känner mig så ensam ibland från det som varit "hela min familj", min trygghet sen jag var liten.... sakta försvinner de en efter en... livrädd att mista fler...det är plågsamt att jämt gå med oro att det ska försvinna en till och att känna sådan saknad och tomhet över de som inte finns kvar... Jag tror ingen förstår någon annans sorg egentligen... vi hanterar sorg på olika sätt också.... jag försöker ofta stänga av, men det funkar ju bara tillfälligt men för mig måste jag släppa ut lite sorg i taget för att orka stå rätt stadigt på jorden..men när jag låter det komma fram gör det riktigt ONT.... Brukar alltid alltid bli dansband när jag saknar mormor eller morfar, så gissa vad jag lyssnar på nu....

"

Varje gång så kommer det tårar

när jag tänker på hur det var

då vi tog farväl vid tåget

och jag lämnade mor och far.


Fyllde 18 år den dagen

jag trodde jag visste hur allting var

men jag förstår hur fel jag hade

när jag minns dom orden som

mor min sa.


Hon sa: Lycka till i den stora världen

hoppas att du får det bra

men om du inte trivs där

har du alltid mor och far.

Ditt rum det har du kvar här

vi ändrar inte om där än

för det är en sak du ska veta

att du alltid är välkommen hem.


Men åren gick och jag blev kvar här

jag hade tänkt resa hem nån gång

det kom alltid nåt emellan

som jag sa i telefon.


Men jag skall resa hem imorgon

för att lägga blommor på en grav

kanske stannar jag för alltid

för jag minns dom orden som

mor min sa.


Hon sa: Lycka till i den stora världen

hoppas att du får det bra

men om du inte trivs där

har du alltid mor och far.

Ditt rum det har du kvar här

vi ändrar inte om där än

för det är en sak du ska veta

att du alltid är välkommen hem.


 

Ja, det är en sak du ska veta

att du alltid är välkommen hem."

Den här låten har mamma gråtit till även när det gäller mig och alla gånger jag flyttat eller rättare sagt försökt fly från mig själv..tack och lov har ändå den där rastlösheten försvunnit, men hos mamma finns nog alltid oron.... fatta vad man ställt till med förr... riktigt vilsen...

näe nu bli det te....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0