tillägg till dagen..

Min nya bok ska heta "Gubben i trappen brevid"
Han kom på helt fel dag, han plingar på full och stinker alkohol, blir hög bara av att han andas på mig, sen sluddrar han så man knappt hör vad han säger..egentligen vore det lika bra om man inte hörde men som den hjärtlige grannen jag är ansträngde jag mig att stå ut med hans andedräkt och koncentrera mig på vad han försökte säga...så säger han "-din katt skriker här ute!" jag sa då "nej hon är inne!"..han fortsätter med sin jobbiga stinkande röst "-Du måste ha pejling på katten din!, hon skriker när hon är ute, och sitter i trappen och då kan hon kissa!"..jag kände att men snälla gubbe...han fortsätter om och om igen...jag svarade att jag har pejling på min katt så länge jag är hemma, men är hon ute och jag är i skolan kan jag inte göra så mycket, och om några släpper in min katt i trappen och låter hon vara instängd där i flera timmar klart hon både pissar och skriker..SLÄPP INTE IN KATTEN I TRAPPEN DÅ...så slipper du problemet eller säg åt de som släpper in henne då....han tjatar o tjatar om pejling på katten och står med sin storlek 34 i skor i dörröppningen...till slut brister tålamodet och jag säger åt det lilla fulla knyttet att gå hem...
Han själv har en katt som är ute och skriker, kanske om han inte drack så mycket skulle komma ihåg att hans katt är på utsidan och släppa in den...min katt må skrika någon gång hon med..det sticker jag inte under stolen med..men ska jag stå ut med deras fyllefester och risken om man tänder ett ljus här är att hela huset exploderar ... snälla ge upp...han går och mordhotar grannen som skriker sig hes på kvällarna och jag är "The bad one" som har en katt som skriker när hon blir instängd i en trapp... varför blev jag så lyckligt lottad att bo här med all the good ones....? är det för mycket begärt att bara få vara ifred och kunna leva sitt liv? jag stör inte dem, men har uppenbarligen en störande katt..ska ha ett allvarligt samtal med henne ikväll om att man inte får skrika oavsett om man blir instängd....Vilken dålig mor jag är som inte kan uppfostra mina katter på ett bra sätt...nej vet du vad..idag är jag less....

Kommentarer
Postat av: Madelene

Flytta kanske ?

2008-10-13 @ 23:51:25
URL: http://maaaadelene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0