Upp och hoppa...

simmar var enda morgon och det känns UNDERBART, ja jag kliver upp 05, promenerar till sporthallen, sen simmar jag någon timme, sen börjar dagen... träningen går asbra, även kosten, borde inte livet kännas toppen?
Utbildningen är snart klar, blir undersköterska i December, då kan jag äntligen ta tag i körkortet, allt är ju redan betalt, jag har en lägenhet jag trivs i (grannarna kanske inte är någon höjdare men det kan jag leva med), " underbara katter, men framför allt så har jag min tro..... jag har ett bra liv men ändå slås jag ner i skoskaften, varför? för att de jag älskar lider och jag är totalt maktlös, jag kan inte förändra det..och det gör riktigt ont.... igår sov jag hemma hos mor och jag hör mitt i natten att hon sitter och gråter i köket, så jag frågar varför hon gråter och börjar prata med henne...hon bara gråter och säger att hon tänker på Jimmy, att det spelar ingen roll att det gått några år, det gör lika ont, hon klandrar sig själv, för på dagen hade han sovit hemma hos henne med en kompis som mamma hade lite svårt för, så innan min bror går så säger mamma "- jimmy om du ska sova här inatt så kom ensam!" Jimmy svarar "-Det är lugnt Mamma, jag sover hemma hos mig själv inatt istället!"..dagen efter är han död....19 år blev han....Hur tröstar man någon som förlorat sin son? speciellt när det är min egen mamma det handlar om... jag förlorade min bror men jag tror inte det finns något värre än som förälder att förlora sitt barn...
Det gör ont att se mammas smärta, och det gör ju att min egen smärta blir verklig, då går det inte att tränga undan.... somnade gråtandes till sömns, men försökte kväva gråten i kudden.....

Men det här är livet, så det är bara att försöka göra det bästa av det, men vissa dagar vet jag inte hur bara....

Tack och lov finns det musik, spelar låten Tjing gång på gång, är totalförälskad i den....den är en slags smärtlindring... får väl skicka något tackbrev någon gång till Thomas Järvheden....

Nu ska jag röja lite i lägenheten, för sen ska det pluggas och jag ska hinna ner på stan en stund, sen är det ju bokis hos Frenells...

Ps. Therese har svårt att hålla händerna borta när vi simmar *skrattar* hon är och drar i bikinitrosan min så fort hon simmar nära mig, men det är faktiskt inte så att hon är pervers eller så, utan det är grymt mycket folk i bassängen och jag är likadan =D, hon sa åt mig att inte ge dubbla signaler...HAHAHAHA så sjukt...bara för att jag råkade säga när hon berättade om en situation och det var väl lite åt det intima hållet..så jag skulle bara förtydliga att jag hängde med i det hon berättade..så jag säger "- Men jag är helt PÅ!!!" jag menade ju inte att jag var på i hennes idé om intimitet, utan bara att jag hängde med...kanske inte min svenska är så bra, ingen garanti att jag pratar bra svenska bara för att jag är svensk och är född här...men det skyller  jag helt på min svenska lärare Ulla... nåja...enought for today....ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0