Rensa, kasta skräp och fundera över gamla och dumma val....

Gick igenom allt från brev, kort, dagböcker mm och insåg att visst fanns det bra stunder i mitt förflutna men mesta dels var det bara idiotisk val, hur kom det sig att jag gjorde dessa val? av okunskap, mina egna dåliga erfarenheter, mina egna värderingar och principer.. det ledde dock inte till något gott men en hel del erfarenheter rikare, så hur ska jag nu använda dem till något bra? Det ska bli min styrka för att aldrig hamna tillbaka i det där träsket....

mitt liv ser så annorlunda ut idag, jag är lycklig inuti, så lycklig som jag kan bli i den här världen och med tanke på det jag förlorat, jag förlorade en stor del av mig själv när min lillebror, mormor och morfar dog, men jag fick något som jag aldrig haft, ett riktigt hopp, en äkta kärlek, en uppriktig önskan att vilja vara det bästa av mig, det där tomrummet som jag försökt fylla med olika saker hela mitt liv, men aldrig lyckats med, snarare bara skapat ett större tomrum, nu när jag funnit denna tro så har det där tomrummet fyllts, det var ju det här jag behövde hela tiden, men jag irrade omkring, sen lyckades jag söka mig hemåt.... jag är oerhört tacksam, jag har fått något jag inte förtjänar, något som gör mig lycklig, något som gör mig "hel"...

Har varit lite tröttsamt känslomässigt att försökt "leka i sitt hobbyrum med klippa och klistra metoden för att laga en trasig människa, jag".... men nu har jag allt jag behöver.....

Förkylningen börjar att försvinna, vilket är toppen för snart börjar jag att klättra på väggarna, usch det är inte min grej att ligga hemma och vara sjuk och pilla navelludd =)
Ska upp och simma imorgon, så skönt, imorgon blir det 200 längder, sen ska jag ut på en arbetsplats för att se om det är något som jag kan tänka mig och om de gillar mig så klart :P sen blir det tjänst med Nicke, längre än så har jag inte planerat ... vi få väl se vad som kan tänkas hända...

Nu ska jag fortsätta lyssna på en låt som jag och Madde lyssnade på väldigt mycket förr... det är Picture med Kid Rock och Sheryl Crow, yeah.... good music..... ha en fin torsdag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0