Call me

Helt enkelt älskar denna låt, känner riktigt djupt för den... kommer säkert att spela sönder den om det nu går...

" Wrap me in a bolt of lightning
Send me on my way still smiling
Maybe that's the way I should go,
Straight into the mouth of the unknown
I left the spare key on the table
Never really thought I'd be able to say
I merely visit on the weekends
I lost my whole life and a dear friend

I've said it so many times
I would change my ways
No, nevermind
God knows I've tried

[Chorus]
Call me a sinner, call me a saint
Tell me it's over I'll still love you the same
Call me your favorite, call me the worst
Tell me it's over I don't wan't you to hurt
It's all that I can say. So, I'll be on my way

I finally put it all together,
But nothing really lasts forever
I had to make a choice that was not mine,
I had to say goodbye for the last time
I kept my whole life in suitcase,
Never really stayed in one place
Maybe that's the way it should be,
You know I've led my life like a gypsy

I've said it so many times
I would change my ways
No, nevermind
God knows I've tried

[Chorus]
Call me a sinner, call me a saint
Tell me it's over I'll still love you the same
Call me your favorite, call me the worst
Tell me it's over I don't wan't you to hurt
It's all that I can say. So, I'll be on my way

I'll always keep you inside, you healed my
Heart and my life... And you know I try. "

Idag är jag ledig, har sovit som en tok, men hur skönt som helst och välbehövligt, sista veckan på sommarschemat nu, jobbar hela helgen, men ska försöka hinna med annat också....
Snart bär det iväg på en minisemester, ska bli så skönt och spännande, få komma bort, göra något annat, vara med de jag älskar, inhämta lite nya krafter efter sommarens krafttag...

Vi vet inte om vi ska gå på djurpark eller undervattensvärld i Helsingfors men något kul blir det ju, sen bara gå och titta lite, kul med nya ställen oavsett var det är... blir en 48 timmars kryssning, äta gott, dansa och helt enkelt umgås och må gott, sen är det ett stopp i Helsingfors på typ 7 h, det är då vi ska roa oss med antingen djurpark eller undervattensvärld, woho jag blir nästan helt extas bara av att vi ska göra något roligt tillsammans... det mesta vi har haft gemensamt de senaste åren är begravningar, jag tycker vi förtjänar att få må gott tillsammans en liten stund... Den här resan betyder mycket för mig...

Alvin aka Bullen flyttade igår, min lilla älskling, var ju så sugen att behålla honom, men paret som kom och köpte honom var ju verkligen förtjusta i honom och de bor nära och sa att jag får mer än gärna komma och hälsa på honom, då känns allt rätt, då vet jag att han får det bra och det är det viktigaste för mig, känns som mina egna barn på något konstigt sätt *skrattar* jag menar man är med när dem föds sen är de med en hela tiden, man ser dem växa och utvecklas och bli olika personligheter och man älskar dem trots fel och brister :D
Haha kanske jag är barnsugen, därför jag överför min barnlängtan på stackars små kattungar :P

Men efter slutet av augusti kan varken Diva eller Maloues få fler barn, då båda är steriliserade, känns bra, har ju fått en helt annan katt sen jag steriliserade Diva, hon mår som en drottning, har lagt på sig, mår bra, är ute och leker hela tiden, kommer mest in för en vilo och matpaus, min lilldocka, så skönt att se att hon verkligen mår bra nu... Men hon är ju lite hopplös, hon kommer ju in och visar vad duktig jägare hon är, flera gånger på några dagar har hon kommit in med döda skogsmöss, inte kan jag skälla på henne utan jag berömmer henne fast jag håller på att skrika inombords av hur äcklig mössen är, men hon är ju duktig, hon är katt och vill visa matte, hon är så stolt så..sist hon kom in fick Maloues syn på att hon hade en död mus i munnen och då tog hon av henne den och började leka med den, hon hade den som en boll och puttade den mellan tassarna men då ropade jag på Papi och han fick kasta den lilla musen...

Just det, fick en hysteriskt rolig komentar av en person som skulle trösta mig när jag sa att det känns som att snart är jag för gammal för att kunna få barn, att mina ägg lär vara to old..då fick jag höra "- När du träffar den rätte kommer det att smattra i dina äggstockar!" då började jag asgarva och kände mig för en stund att tiden inte har någo betydelse...

Nu har jag lite saker att göra, längtar till på tisdag när jag kan gå på möte igen som vanligt, har saknat "mina rutiner" som är byggda på kärlek, jag behöver mötena, känner ganska snabbt att jag blir påverkad av inte ha kunnat gå, men nu snart är allt "som vanligt"...

Ha en fin dag!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha. vilket gulligt blogginlägg. kommentaren om äggstockssmatter var bäst. :)

längtar för din skull till er semester! hoppas verkligen att det blir lyckat.



saknar dig. hoppas vi ses alldeles snart. många många kramar.

2009-08-13 @ 22:57:06
Postat av: SANNA

jaha. ja. sanna här, alltså. det var jag som skrev förra kommentaren. datamaskinen bråkade lite, och tog inte med mitt namn. hrmf.

2009-08-13 @ 22:57:50
URL: http://patchoulie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0