" A little bit more "

Den här dagen har varit omtumlande på många sätt, fick ungefär 2,5h sömn eller dvala, kalla det vad du vill men inte får det mig pigg och inte heller att må bra, gick ändå upp och jobbade, fick reda ut något "missförstånd" som gällde en annan arbetsplats och i efterhand blev jag riktigt irriterad, så jag tog tag i det, pratade med personen som jag blev upprörd över, sa hur jag upplevde det hela och ifrågasatte hennes handlingssätt för att förstå hur hon tänkte och insåg att under sådana förhållanden jobbar jag inte, kan man inte ha en rak komunikation, vad har man då? , hinder kommer ju alltid uppstå på ett eller annat sätt, det som intresserar mig är hur man löser saker och ting, så nu har jag tagit beslutet att på det stället tänker jag inte jobba mer.... jag har noga tänkt igenom det så det är inget förhastat beslut, känns det inte rätt ska man helt enkelt låta bli, det behöver inte vara svårare än så...

Jag verkligen trivs med mina arbetskamraterGranis, de är stöttande och förstående, skönt med sådana människor, sen har jag också träffat en fin vän där, jag trivs bra med henne helt enkelt... ja Granis är en bra arbetsplats på många vis, det är viktigt att trivas för att kunna göra ett bra arbete... jag trivs verkligen där...
Solade efter jobbet sen ringde älsklingskycklingben så vi träffades och pratade och skrattade jättemycket, vi åt middag tillsammans, sen skjutsade hon upp mig till mötet och fick kämpa för att hålla mig vaken, det gick faktiskt bra med några "nästan nickningar", fick ett kort men uppmuntrade samtal med en ur Frenells familj, tacksam för det, känner mig rätt låg över att jag inte klarar så mycket som jag skulle vilja och det jag tror förväntas av mig... men jag kanske inte klarar allt det just nu, vi är ju alla olika och har olika förutsättningar...

Sen när jag satt och väntade på bussen dök det upp ett sms i mobilen min, det värmde mitt hjärta väldigt mycket! Det kunde inte komma lägligare, få känna om så bara för en liten stund att jag blir uppskattad för den jag är...det betyder mycket!!!!

Vet ni vad jag ska ut och göra? sätta mig i gungan utanför i lekparken, rensa tankarna och bara vara en stund...

Godnatt!!!

....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0