"Gangstá" *snärtar med fingrarna =)

Ja idag var jag ledig, tjohejsan, ovanlig känsla, gillar den, mer och mer =) kanske är en aning utsliten, att vara timvikarie innebär ju lite så, noll struktur, alltid tillgänglig, alltid inre stress om man kommer få tillräckligt med jobb så man klarar sig, vågar inte tacka nej för man vet aldrig hur nästa vecka eller dag ser ut och vips hade man jobb över öronen, jobbar många dagar men få timmar och har jag nämnt att det är svårt att få livet att fungera runt omkring, man har varken ork eller lust med att göra sånt som faktiskt bygger upp en..nu kanske det låter som jag inte tycker om mitt jobb men det gör jag, det är arbetssituationen som timvikarie som sliter hårt..tänk att få ha ett schema att gå på, att veta att då är jag ledig och då jobbar jag och sen kunna få in allt det viktiga var enda dag....

Måste göra något åt denna arbetssituation inför 2010, för att fortsätta så här kommer inte att fungera alls...

Först tog jag med mig matvaror till Vedins, de lagade maten, sen åt vi tillsammans, mysigt, sen drog jag och Syrran ner till bion och såg Avatar, men vi fick ju vänta 1 typ timme innan filmen började eftersom vi reserverat biljetterna, då såg vi 2 kända ansikten, Jacob och Johannes, de skulle se samma film, de satte sig ner en stund och prata, så pratade vi om hur tråkigt det var att Sanna och Anna-Karin ska flytta till Gbg, men kul för dem och att man var sugen själv på att flytta dit =) då sa Syrran "- Men där är det ju typ bara Gangstá!" varpå Jacob tycker hon sa Halmstad och sen insåg att hon menade hiphop style Gangstá, så han snärtar med fingrarna och får till det där speciella uttalet och Syrran blir grymt imponerad, så sen när han går försöker hon med fingrarna och göra likadant men det ser bara täntigt ut, så vi började asgarva, lika bra tyckte vi att vi knäpper med fingrarna som man ska försöka hålla takten till ett dansband och säger Halmstad för vi är inte coola nog att säga gangstá =) även att Syrran gett Jacob ett smeknamn...hahaha Abbe =) tror hon diggar honom....

Sen måste jag få berätta att jag faktiskt alldeles nyligen bestämt mig för att resa till Thailand, jag åker den 17:e mars och blir borta 2 veckor, kommer bli grymt kul, ett äventyr och chans att få ta de lugnt, ladda batterierna, behöver verkligen det, måste rensa bort massa inre stress så när jag fick erbjudandet att hänga med på denna resa så sa jag helt enkelt ja..... =) ser fram emot denna resa....

Nu ska jag snart krypa ner i sängen, ska jobba nyårsafton och nyårsdagen, måste orka med det så behöver försöka att sova..

Sov gott!!!

häng innan bion började...

titta vad glad hon är =)


Kommentarer
Postat av: Lottis

Hej Mostersgullunge!

Jag önskar oxså en bio/myskväll med mina systrar.:)

Det är skönt att höra att du skall åka bort o bara vara o finna dig själv igen!

Jag älskar dig!

Puss o kram/Lotta

2009-12-30 @ 23:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0