Nobody´s fool.....

Igår när jag jobbat kvällen så fick jag skjuts hem till Vedins av älsklingskycklingben, hon är så snäll och erbjöd mig skjuts både hem på kvällen och till jobbet på morgonen dagen därpå, gick ju inga bussar, så slapp slagga i källaren på jobbet, läskigt det hade varit, men hade förberett hur jag skulle överleva det men blev inte så =)

Satt vid köksbordet med mor och syster och hade roliga samtal om allt möjligt, så kom vi in på det här med mobbing och bli härdad, så berättar mamma att vår mormor gick och kallade mamma för glasögonorm hela tiden när hon var liten och som anledning enligt mormor var att om mamma fick höra det hur mycket som helst så skulle hon inte reagera om de på skolan kallade henne det ... HAHAHA pedagogiskt, lillmommo, hon hade sin egna ideér hon, sen började vi mobba varandra vid köksbordet och sa men vi måste ju härda varandra så gvi inte tar åt oss om andra skulle mobba oss för just dessa saker...grymt kul =)

Efter skratt, skinksmörgåsar och Julmust så blev det sängen, jag fick sova med mamsen jag, men så började vi prata och det blev hysteriska skratt där ett tag, vi pratade om hur vi varit och kanske lite är än idag, men så kom hon in på nästan i början när hon och Papi blivit tillsammans så blev mamma jättesjuk och var nära att dö men lyckligtvis gjorde hon inte det och då när hon kommit hem och de pratade om vad som höll på att hända så säger Papi "- Ja det var tur att du inte dog, då skulle inte jag ha någonstans att bo!!!" Det är kärlek det =) men alla som känner Kentha vet att han kan säga plumpa saker men han menar inget illa...

Har nyss avnjutit en korvstroganoff med coleslaw och salladsmix, yummie blev det!!! avslutade med lite torkad frukt =)

Imorgon jobbar jag delad tur, är inte så förtjust i de turerna men det får gå helt enkelt, ska träffa lillMadde under de timmarna jag är ledig, ska kika en snabbis på rean om det är någon, har varit dåligt med sånt de senaste åren tycker jag... Söndag är det också jobb som gäller....

Känner mig förvirrad och ensam, jag bara gör det, men det ordnar sig...... allt är ju inte som sagt en dans på rosor....

"....it's no good to go alone...."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0