"Det är lätt som en pannkaka..."

090221

Det minns jag alltid att min danslärare sa, allt i Salsa var just "lätt som en pannkaka", jag tyckte det var rätt charmigt och roligt att han  sa så istället för lätt som en plätt...
I onsdags tycktes inte det kännas så när jag fick besked av akassan att alla mina dagar dragits när jag gått utbildningen, hade hunnit förbereda mig bättre om det kläckt det på en gång, men unde rutbildningen fick jag olika besked, och jag diggar inte komentaren handläggaren kläckte i onsdags när jag ringde för att få någon klarhet i det hela.. "-Ja då kanske vi inte riktigt har upplyst dig om hur det ligger till, förstår att det inte känns bra för dig, det gör det ju inte för oss heller..MEN....."

Kände mig en aning osäker och såg hur alla räkningar samlades på hög och hur jag helt plötsligt blev en baglady nere på stan, där en parkbänk blev mitt nya hem och min sysselsättning var då att mata duvorna.. men skräcken avtog lite och på kvällen fick jag ett gulligt och tröstande sms om att förtrösta på Jehova mitt i allt kaos, och det gör jag, så i torsdags åkte jag ner till Arbetsförmedlingen till min handläggare där och förklarade läget och inom loppet av 15 minuter hade jag blivit inskriven på jobb och utvecklingsgarantin på 1 år, jag får samma ersättning som om jag skulle haft akassan, kan hända att procenten sjunkit lite men jag har åtminstone en inkomst tills jag lyckats fått ett jobb.... Jehova tar hand om mig hur bra som helst, och jag är tacksam att jag sagt upp lägenheten, ingen idé att ha den när man har så pass låg inkomst, måste hitta något när jag fått ett jobb...

Har brevtjänstat lite här på morgonen, ska fortsätta om en stund igen, sen blir det möte, ska försöka få med mor min, and then så är det melodifestivalen, hoppas det blir någon bra låt som jag kommer att gilla, please :P
Igår var det tacoparty, mådde typ illa hela kvällen, blev nästan så man hamnade i paltkoma, ingen hit....

Nu är det kaffe som gäller och jag hör säkert av mig senare, hahaha lät precis som de få läsare jag har bara längtar efter att höra mer babbel från mig :D men hur som helst, kul att ni faktiskt läser min blogg...

Ha en fin lördag!!!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Du vet vi älskar allt du skriver och gör, spelar ingen roll om du bara skulle skriva ett ord!!! Det du skriver har betydelse!!! Love You!!

2009-02-21 @ 13:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0