" Det kostar mer än det smakar!"

Var en kul grej som jag och Nicole hörde på fiket, och sa att det ska vi använda när folk undrar varför man inte är gift... men så har jag tänkt på det mer och mer, och tror jag kommit till insikt att för tillfället stämmer det bra för mig, det skulle kosta mig mer än jag har råd med att starta en relation med en man, det har egentligen inte med nåt evighestperspektiv att göra, för tanken att leva med någon för evigt är underbar och något jag vill, det som förvirrar mig är att jag nog inte vet om det finns någon som jag skulle kunna känna så starkt för och frågan är också om jag är tillräckligt "skadad" från förr att jag inte skulle kunna öppna mig på det sättet för någon, nu är ju allt på allvar och även om jag är förändrad så finns gammal rädsla kvar, gamla sår, kanske så att jag inte är redo helt enkelt, nu ska det ju vara på rätt sätt, det är nytt och jag försöker ju fortfarande hitta mig själv i Sanningen, det är min andlighet jag måste sätta fokus på, fokusera på tjänsten och studera och meditera själv, om jag gör det av min kärlek till Jehova så tror jag nog att någon gång längre fram att jag hittar mig själv i Sanningen och då kanske jag är redo för att möta "The One".. men den stunden är inte nu.....

Madde kom och hämtade mig efter en halv dags tvättande, den nya maskinen tar 2h per tvätt, suck, men det blev klart iaf, jag tog med två flyttkartonger till mor, sen drack vi kaffe där och pratade, sen kom Anna-karin och hämtade mig, sen var VT hos Hneke som gällde, många blev det, det tyckte jag var kul, men kände mig en aning osocial, eller mer tillbakadragen, dont know why, bara blev så, jag som redan hade förberett den artikeln igår, men sa typ ingenting, det bara låste sig, var bara en sån dag, no big deal... fick skjuts av Nadja hem, snällt, sen var jag ner i tvättstugan och hämtade upp all tvätt, var mycket kan jag säga *skrattar* man kan ju faktiskt tro att jag aldrig tvättar men har liksom inte hunnit..

Nu ska jag kolla att jag har med mig allt till kvinnan vi ska studera med imorgon för första gången, är pirrig, ska bli riktigt kul, hoppas att det går bra. Ska möta Nicole på möte för tjänst vid 12 så borde hoppa i säng snart! får nog bli så!
Godnatt kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0