Ett gott skratt förlänger inte kissblåsan...

Först i fredags hade jag en underbar dag, det var tjänst, sen åkte jag och mamma hem till Agneta, min underbara andliga mamma, satt och myste i deras vardasrum, sen kom den bedårande Sanna och vi pratade och skrattade, sen gick vi till resturangen Canton, vägen dit var full i skratt, sen var det hur mysigt som helst inne på resturangen, supergodmat och trevligt umgänge, jag kände mig så bortskämd, Agneta och Sanna bjöd mig på detta för att jag nu är klar med utbildningen, hur gulligt är inte det =) det gjorde mig riktigt glad och det var en toppenkväll.... åt så jag nästan inte kunde gå sen *skrattar*
 
Lördagmorgon började med möte för tjänst, laddad så begav Agneta, Sanna, Anna-Karin, Tanja och jag oss till Alnö, ett nytt distrikt jag tagit ut, det var kallt men ändå mysigt, sen tog vi en trevlig fikapaus på ett café ganska nära, sen fortsatte vi tjänsten i Granloholm, sen fick jag skjuts hem och gjorde mig iordning för mötet, Lanto hade tal, han är så härlig och levande, jag uppskattar verkligen de egenskaperna, efter mötet så åkte Sanna runt och plockade upp folk som skulle med på bion, vi stannade och hade en kaffestund hemma hos henke innan vi drog till Willys och köpte lite gotta till bion...
Vi såg den där filmen med Brad Pitt, då han föds gammal och sen blir yngre och yngre, den var riktigt bra, en aning lång dock, och det måste tilläggas att jag blev helt till mig när Brad var sitt vanliga jag, han är grymt snygg :P
Sen så delade vi på oss, fanns ju 2 bilar tillgängliga och vi skulle ju åt olika håll..
Jag och Tanja åkte med Henke, på vägen hem sa han att han hade grymt dåliga däck, vi skrattade och sa att det känns ju tryggt.. sen komme rvi till Frenells hus och Henke väljer att köra ner för infarten till huset, Tanja tackade och klev av, sen ska Henke backa upp och vi kommer typ ingenstans, efter ett antal försök ser jag frustrationen i hans ögon, jag börjar ju tokskratta, jag är ju sånt bra stöd för hans självförtroende som man, han skrattar till lite emellanåt men ser fortfarande hur fokuserad han är för att komma ifrån den lilla isiga backen, men det blir inte bättre... jag skrattar och skrattar och känner att en vända till så kommer jag kissa på mig av allt skratt, till slut medger han att han behöver hjälp, så vi går in till Frenells, jag behövde låna toan, satt och skratta där inne, Tanja kom till unsättning, hon backade medans jag och Henke puttade på och till slut lyckades bilen vara där den skulle... på vägen =)

Nu har jag precis kommit hem, gett katterna mat och nu är det bedtime.... Sov gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0