Fantastiskt ögonblick

090127

Igår var jag i tjänst med Nadja, vi hade det mysigt, vi var ute i 2 h, sista delen blev gatutjänst, sen åkte jag hem till mor och tillbringade min kväll där, vi umgicks, käkade middag, sen blev det dags för Thomas Järvheden, hans dvd och han var så grym, jag är fortfarande lite i förälskad i han som artist, blev ett lite avbrott i vår myskväll men vi fortsatte sen igen, ibland kan saker bli helt knasiga, det är bara att konstatera, men efter goda skratt med min familj så kunde jag somna...

Vaknade till en ny dag, hjälpte mamma och pappa med lite grejer på förmiddagen, sen gick jag iväg och mötte Nicole, så vi gick ut i tjänsten i Skönsberg, så skulle jag ta en dörr och en kvinna öppnade, jag presenterade oss och började prata om varför vi går i tjänst, och började prata om bibeln, om traktatet och så förklarade jag att vi erbjuder kostnadsfria bibelstudium och frågade om hon ville börja studera och kvinnan svarar "-Ja det vill jag gärna!" jag blev så lycklig, hon verkar så varm och öppen den här kvinnan, så nästa fredag ska jag och Nicole dit och börja studera, hur underbart är inte det liksom.

Men vi slutade inte tjänsten där, när distriktet tog slut, gick vi till ett fik och satte oss och gjorde lite brevtjänst, tokbra dag!
Sen sprang jag in och pratade med Sofia på hennes jobb, vi ska simma någon morgon ihop snart, ska bli kul, då får man både vara nyttig och kunna umgås. Vilket flyt! Sa upp lägenheten igår och det känns toppen! Jag är inte orolig, jag kommer finna en lägenhet nära Rikets sal förr eller senare, visst hoppas jag på förr men vet att blir det senare så ordnar det också sig..jag har alltid ett hem där jag är välkommen, min familj, där de bor där är mitt hem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0