Nytändning....

Kanske inte bästa ordvalet men det beskriver känslan jag har inom mig, jag har satt upp ett mål och självklart flera delmål för att nå dit, men att jag tagit det beslutet, det jag velat så länge men inte riktigt vågat, känt mig för osäker, haft för mycket annat som tagit kraft och tid, nu finns det inga hinder för jag har bestämt mig, det är ju det här jag vill, det som betyder mest för mig och det vill jag visa ..... Jag ska bli pionjär, kanske vägen dit är lång, det visar sig, men det är det jag ska bli, det är det som gör mig lycklig och som jag bör lägga all min tid, kraft och kärlek på...

Jag är inte född till någon talare, jag svänger inte bra med ord, när jag blir nervös blir jag hämmad, man skulle kunna tycka att det kanske inte är min grej, men då glömmer man en viktig sak, man gör inte detta ensam, man får hjälp att göra det bästa av sina förutsättningar från den Högste, jag kan genom övning och förberedning, Jehovas hjälp, utvecklas till att bli det bästa jag kan, jag kanske inte har talets gåva men jag har en uppriktig vilja att göra det här för att visa min kärlek till Jehova, och visa tacksamhet för allt han gett mig! Att Jehova har visat mig sådan oförtjänt omtanke och kärlek, att han ger mig denna chans till att verkligen leva, det kan jag inte tacka nej till...

Jag bör kanske också berätta varför jag känner att detta är så viktigt förutom det uppenbara att vi lever i de sista dagarna och att jag ÄLSKAR JEHOVA, det är också så att jag känner mig rädd för min andlighet, att min tid och kraft gått till saker som inte byggt upp mig, att jag känner att jag "stannat" till lite för länge och jag känner hur det har påverkat mitt mående, jag vill ALDRIG förlora det jag har och känner, men då måste jag också jobba för att se till att jag inte faller, så det är det jag tänker göra, vad som än händer ska jag jobba på att få en så stark andlighet så att jag får svårt att falla....

Var hur mysigt som helst igår med tjänst och lunch hos Sjödins, jag tittade runt bordet och jag tänkte, vilka underbara människor jag omger mig kring, då menar jag inte bara dem, utan vilken fantastisk organisation man får vara del av! Fantastisk känsla!

Igår läste jag Vakttornet för Februari "Vem är Gud?", så bra, den ska jag använda i tjänsten snart!

Ikväll ska jag vara med Therese och barnen, har inte sett dem på evigheter, ska bli så mysigt, *längtar*, näe nu ska jag försöka att få liv i mamma, har satt på kaffe så det kanske kan hjälpa till!
Jag hoppas alla som läser får en jättefin dag! Jag vill också skicka med lite frågor ni kan fundera på:

Vill du leva för evigt? Har du funnit meningen med livet? Var hittar du dina svar?Vet du varför det finns så mycket lidande och orättvisor här på jorden? Hur ser framtiden ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0