Tillbaka i Sundsvall...

The city I call home... skönt att komma hem igen, har varit borta läääääänge nu, men har haft det oförskämt bra, så jag skulle inte våga säga att jag längtat hem =)
Har träffat Farmor och Farfar som jag inte sett sen 2003, vi hade mycket att prata om, Farmor och Farfar är skilda och farfar har en ny underbar kvinna som heter Yvonne, lätt att komma ihåg för så heter min mor med....var först hos FArmor, sen Farfar och Yvonne, sen ut till bålsta till Ann-cha och Lotta, mina mostrar och sen tillbaka till Farfar..fram och tillbaka, slit och släng..men det har varit en händelserik tid :D

Fick träffa Farmors vännina Rosie med sin hund Morris som jag blev kär i, rätt lik lillewill fast rödlätt, charmigt värre!!! de bjöd på 3 rätters middag, höll på att storkna, och olika viner till det, sen gick vi långpromenad med Morris, mysigt att promenera i skogen under vintertid, för det finns ställen snön inte kommit fram till...grönt var det där, härligt!

Var i Åkersberga centrum men hittade inget att shoppa, det gjorde jag där emot i Täby med Farfar och Yvonne, hehe hittade rätt bra kap där... men sjuuuukt mycket affärer där...höll på att tappa bort mig, tur att Yvonne hade koll...
Tror ni det slutade med de där 3 rätters middagarna? ICKE...de fortsatte... igår var det finmiddag, fick träffa Yvonnes son Pär och hans familj och svärmor, de var jättetrevliga och lätta att umgås med, men jag då mitt smartass, jag blir ju i chocktillstånd när folk är extremt trevlig och väluppfostrad, blir lite obekväm... Pär som kom in som en virvelvind, gick direkt på mig och hälsade och ställde massa frågor, jag blev lite blyg jag, sen skulle vi sätta oss till bords och vips så ändrades bordsplaceringen och han tyckte jag kunde sitta brevid honom, han drog ut stolen och visade någon gest att jag skulle sätta mig men jag fattade inte riktigt så han sa "- Varsegod damen och sätt dig ner så ska jag dra in stolen!".. Han sa dock också med glimten i ögat att han kan ju låtsas att han kan det här artigheterna och hur det ska gå till....

Jag tänkte i mitt stilla sinne, finns det sådana karlar här på jorden? trodde de var en utdöende ras... hade dock fel.. sen serverade han mig vid minsta lilla, kände mig som a spoiled brat :P *skrattar* men fint att bli omhändertagen även om det också var en chockupplevelse och en aning obekvämt. Dock blev snapsen till förrätten en aning stark, jag sa lite på skämt att med en till sådan skulle jag nog ramla av stolen så det fick bli vin sen...

Emellan detta var jag också ut till Bålsta och umgicks med mina mostrar och lillkusinen lajnus, vi sjung singstar hela lördagkvällen, hahaha grymt kul, sen vill jag bara säga till Anna "ABC" Book, du är nog talangfull ändå, för det är omöjligt att få till att sjunga bokstäverna rätt på singstar, det var svårare än jag trodde..jag och Ann-Cha provade alla möjliga tonlägen på just det, men vi fick inte ett rätt där... störigt men så var det iaf... fick se hur Lotta bodde också, rätt litet men så mysigt så.. blev lite promenader med wilma också och på en av prommisarna mötte jag några förtjusande hästar, en av dem nästan hånglade upp mig vid staketet, han var väldigt kärvänlig och fin, men kände att jag inte riktigt kunde lita på honom, tror han var ute efter att bitas egentligen, han försökte bara smöra lite först.. (För de som inte förstår så hånglade jag aldrig med hästen, vill bara vara tydlig med det!) =)
Jag kollade dessutom på Star Wars episod 3 med Ann-Cha och Lajnus, know I get it :P sen knäckte jag dem båda i vändtia, samma dag jag skulle åka till Farfar, fast å andra sidan dagen innan var jag sämst, så man ska inte skryta ;)

Nu är jag hemma hos mor som gått och lagt sig, hon ville jag skulle komma direkt hem till henne, så vi hann iaf prata lite, hon, jag och syrran min, härligt att vara hemma också, min kära familj, imorgon ska jag hem till mina bebisar, pussa dem, och antar att jag måste städa lägenheten, det lär ju se ut som ankbajs, men men de har blivit väl omhändertagna bebisarna  av mor och far så jag ska inte klaga...

Nu längtar jag att komma igång med tjänsten och ta steg fram emot mina mål... Tack och hej för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0