3 år sedan mormor "försvann"

Och jag hade glömt bort datumet, blev en aning brydd när mina mostrar ringde men så kom jag på mig själv att det är just det här jag försökt jobba på, att inte fästa mig så mycket vid olika datum för jag vet att dessa dagar kommer bara att bli extra tunga, men ibland sitter det som berg och ibland lite mindre.. mina mostrar hade varit på minneslunden och tänt ett ljus och lämnat en blombukett, lillmommo, saknar henne, inte me rjust idag, mamma och jag pratade massa om henne igår om hur underbart det var att oavsett om man var arg, irriterad, ledsen eller rädd kunde hon alltid trösta och hon var närvarande, hon tog sig tid, hon tyckte det var viktigare att vara social och närvarande än att stressa runt med tusen saker när folk hälsade på...
Det funderar jag mycket på, hur många är verkligen närvarande i sin vardag och sina relationer? All stress som man utsätter sig själv för gör ju att man blir ofokuserad och faktiskt tappar biten med att verkligen leva.... lättare sagt än gjort!!

Jobbade sista dagen som personlig assistent i söndags, kändes bra, man måste trivas för att kunan göra ett bra jobb, jag upptäckte att jag inte gjorde det, behövde dock ett tag på mig för att verkligen känna efter, efteråt var jag ut och åt med familjen, sen gick vi på bio och såg Ice age 3, jag skrattade sjukt mycket som vanligt, bara älskar Sid, kommer alltid att göra, den karaktären har något speciellt som tilltalar mig, ´de lyckades till och med göra 3:e filmen bra!! Good work...

Jag har 3 veckor kvar på mitt sommarschema, fattar inte vart sommaren tagit vägen, känner mig lite snuvad på den men det är inte hela världen, förhoppningsvis får man uppleva fler somrar, känner en aning förvirring och spänning för hur allt ska bli i höst, med jobb och allt, lägenhet osv....

Fick massage av syrran idag vilket är guld värt, är så spänd att jag tror att kroppen ska självexplodera, går och spänner mig (inte på ett manligt muskulöst sätt) utan mer att jag har svårt att vara avslappnad i kroppen helt enkelt...
Syrran har köpt assnygga skor med HÖGA klackar, de är 11 cm, tror hon blir lika lång som mig när hon har på sig dem om inte några centimeter längre ;) mamma sa att hon blivit som syrran sin, alltså skogalen, men mitt sånt har ju gått över sen flera år tillbaka, är mer fest vid att köpa olika tröjklänningar...mer min svaghet nu för tiden....

Är så kär i "lillbullen", han är ju så go men syrran vill inte att jag ska behålla honom, men har dock inte bestämt mig än...

På onsdag är det tandläkaren som gäller, kommer bli så svindyrt men dels måsta jag kolla så jag inte har några hål, men viktigast för mig är att fixa till det som gick sönder när jag svimma, mår dåligt över hur det ser ut... det är lite småbitar som skrapades bort men för mig är det hur mycket som helst och stör mig varje dag, syrran ska följa med som moraliskt stöd, har ju tandläkarskräck, dte är gulligt det!!!

Nej nu är det dags att sova, jobbar ju kväll imorgon!!!
Godnatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0