idag levande, imorgon död

Helt sjukt vad det händer hemska saker hela tiden, man hinner knappt med allt som händer... igår på kvällen när jag och mamma satt på bussen hem från jobbet ringde min mobil, det ringde ett nummer jag inte hade inlagt och jag känner mig oftast besvärad då men svarade...Hej! hör jag en bekant men ändå obekant röst...Hej! säger jag tillbaka i väntan på att han ska säga vem det är...sen frågar han bara "- Har du gift dig än?" jag började skratta och fattade vem det var, en vän till både mamma och kenth, en person som jag alltid haft ett gott öga till, det var liksom ömsesidigt, jag hörde att han lät både konstig och nedstämd nu, men han ville bjuda mig på middag, och sa att han behövde ömhet och då ringer han mig liksom, jag försökte skratta bort det och sa att det går ju inte, men vi kan ta en fika på stan..ja men det tyckte han lät bra, jag sa  att vi hörs någon dag snart och att han skulle ta hand om sig!!!

och vad får jag höra när jag kommer hem från jobbe idagt, jo att han är död, innebränd i sin lägenhet, dog på sjukhuset imorse, jag kan inte låta bli att undra om valet att lägga på eller inte hade gjort någon skillnad? ibland undrar jag hur man ska välja rätt, när det gäller mitt levnadssätt och min tro så gjorde jag det självklara valet, att inte utsätta mig för något som kanske skulle kunna leda till något negativt, det tvivlar jag inte på, ändå plågas jag av tanken om jag kunnat gjort något annorlunda, hade ett annat val från mig gjort någon skillnad?

knepig dag det här... inte ens min katt Diva kunde vara på rätt plats, vid rätt tidpunkt, imorse skulle min katt steriliseras. min pappa skulle åka dit med henne och jag skulle hämta hem henne efter jobbet, men vad händer, katten smet ut genom ett fönster som ingen öppnat, så min pappa får ringa och avboka tiden, vid 14 tiden kom hon tillbaka, jag fick boka en ny tid imorgon, jag åker då dit med henne och min far åker och hämtar hem henne, kanske detta gör någon skillnad....

Skulle som lite tröst åka ner på stan nu på kvällen och möta syrran och åka några karuseller och sen åka hem, jag stod i en timme och väntade på henne men hon kom aldrig, hade inte mobilen med mig heller för jag hade inget batteri, så det var bara och åka hem igen, inte ett enda åk på någon rolig karusell blev det...

Det är inte min bästa dag!!!!

Dags att sova och hoppas att vakna till en ny och bättre dag!!!

Kommentarer
Postat av: Tiina

Gumman då! Jag tycker att du ska lägga ner tankarna på om och men. Saker händer bara och det finns inte alltid mening i dom när de händer. Det kommer man underfund med senare. Men valet påverkade nog inte händelsen. Det hade hänt i vilket fall.

Tänker på dig, vännen! Massor med kramar

2009-07-02 @ 22:02:53
URL: http://einsteintiina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0