I was made for lovin´ you

Idag har varit min och mammas egna idag, bort från hem och krav, vi var och strosade runt på birsta först, småshoppade lite, sen tog vi en fika, sen blev det en promenad upp till Sköns kyrkogård, vi hade köpt fina blommor vi skulle plantera vid gravarna, vi började med morfars grav, sen lillebrors grav och sist minneslunden där mormor begravdes...efter vi var klar satte vi oss på bänken vid minneslunden, vi pratade om allt kring förlusten om våra älskade, om vilken underbar framtid som väntar, om rädslor, sorg, saknad... solen sken, alla blommors olika färger och former kittlade ögonen, men mitt i allt både hörs och känns en djup suck av hur bisarrt allt det här är, Morfar, Mormor och Jimmy fanns för fyra år sedan och nu är alla de borta... det som finns kvar är 3 begravningsplatser och så klart våra minnen av dem....

Ibland känns det så overkligt, det är ju bara så sjukt, vad hände egentligen?, allt som hänt de senaste åren med det tragiska är som en dimma, vet inte om jag riktigt förstått än, vet inte om jag vill...det som är viktigt är väl att fokusera på framtiden och hur man ska ta sig dit... skönt att mamma och jag fick den här dagen tillsammans...tror vi behövde den båda två....

Lyssnar just nu på Guns N´Roses med Sweet Child O´Mine, grymt bra låt, Malle springer runt som en äggsjuk höna, hon har ju nattat de små och är väl en aning rastlös, och en aning kelsjuk, nu vaknade en av de små så hon kutade ju direkt dit..hon är så Mallig min lilla Maloues, så söt så....

Näe nu ska jag nog göra kväll! Tack för idag!

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: malin

usch.....döden e sååå overklig....är sååå många här som gått bort å,ingen riktigt nära mig men bekanta iaf,sist Alicias dagiskompis pappa som körde ihjäl sig=( två veckor sen o massor me folk man känner......det är läskigt.....man e så nära döden jämt.....men de väntar på oss däruppe,en dag möts man igen=)

2009-06-09 @ 12:06:40
URL: http://mallanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0