Förundran, beundran

vilken vändning mitt liv har tagit,  även stora förändringar på kort tid med allt möjligt, men det jag framför allt tänker på är, vad fantastiskt mitt liv har blivit sen jag fick Sanningen i mitt liv, vad allt detta har gjort mig gott, ibland kan jag må sjukt dålig över vad jag varit och vem jag varit innan, jag som varit så vilsen och destruktiv i mitt sökande, på slutet där kändes allt så tomt och meningslöst, jag kände ingen som helst lust att leva, jag var i princip beredd att göra vad som helst bara för att få känna något, bara få känna en enda stund av äkta lycka....

Visst är det underligt och fantastiskt hur saker och ting kan förändras? att förr ha nått sin egen botten och idag vara bortskämd med äkta lycka, ha ett mål och mening med livet. Jag kan inte låta bli att prata om detta för det är allt för mig, det är det här som fick mig att vilja leva, att hitta något att kämpa för, att få bekräftat att Gud, Jehova, finns, att Han inte tänker låta dessa orättvisor, lidanden, sjukdomar och död få fortsätta att existera, att ha fått svar på varför det ändå finns just nu, men framför allt det underbara hopp och framtid som väntar oss människor, att få leva på en paradisisk jord under fridsamma förhållanden, kärlek ska råda över jorden, ett konstant nära förhållande till vår Skapare, de som vi förlorat i döden ska återuppväckas för att även de få en chans att välja livet och den framtid som Jehova erbjuder oss....

Det är så stort, så fantastiskt att ord blir fjuttiga, det är svårt att uttrycka allt man känner, men det sitter djupt, det är en sådan kärlek jag hade hoppats skulle finnas men som jag då inte funnit..idag har jag funnit den och den blir bara starkare och starkare. Jag älskar Jehova och jag älskar att vara en del av Hans organisation! Detta är mitt allt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0