Svårt att hålla sig vaken mellan 03-05

Var första natten jag jobbade, klev av passet strax före 07, var grymt trött, åkte direkt hem och sov till 12, känner mig som en "zombie" men är dock lite piggare för jag tog nyss ett bad, skönt värre!
Det går bra att jobba, på båda jobben faktiskt, trivs med min sysselsättning och jag kan försörja mig på det!!!

Har haft en grym mensvärk hela helgen, så här sjukt ont var det länge sedan jag hade, har dock lugnat ner sig och är snart över, illa när man blir sängliggande och typ inget hjälper, varken värme eller värktabletter.
 
Ska sätta mig och studera lite och göra brevtjänst, är alldeles för konstig i skallen för att gå ut och träffa folk idag, så det här får bli dagens lösning...

I helgen har lillmadde varit här och sovit över, vi har pratat om underhållningen på Mikael och Helens bröllop, hon ska ju också vara med och uppträda, så vi ska träffas nästa vecka och träna på riktigt, inte bara prata om hur vi ska göra :D ska försöka se om våran Madde E kan vara med då också och träna :P

Imorgon börjar jag att jobba 07-14, sen efter det har jag utbildning på sjukhuset från 15-19, ska försöka skynda mig ner till mötet, kanske hinner vara med på tjänstemötet iaf, tycker inte om det blir krock så där med mötet :S men sen är inskolningsdagarna och utbildningsdagarna klara, kommer bli skönt, då kan jag påverka dagar och tider sen....

Igår på jobbet när jag skulle byta av Mattias på jobbet så frågade jag honom om det var något särskilt jag borde tänka på när man jobbar natt (det var ju första natten jag skulle jobba), då sa han "- det brukar vara lugnt men ibland blir det så livat att du måste ringa polisen och då måste du ställa dig utanför tills polisen kommer för det är för farligt att vara inne"...jag började känna mig riktigt nervös och osäker på hur det skulle bli...
men så fortsätter han "- och dessutom brukar det spöka ordentligt..." då fattade jag att han drev med mig.. jag klappade till han lite lätt på armen och sa att det var riktigt taskigt...då skrattade han bara och sa att han kämpade för att inte skratta medans han pratade allvarligt :D roliga arbetskamrater man fått!!

nej tack för mig, nu ska jag gå och göra lite nytta!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0