"Lät du henne komma närmre...."

Det förflutna har en tendens att göra sig påmind....

" Lät du henne komma närmre
  Var hon vackrare än mig?
  Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig
  Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer
  försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser
  den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut
  hur ska man älska nån som har älskat nån förut? "

Varför kan man inte bara trycka på Delete när det gäller ens förflutna, bara behålla lärdomarna...?

"Är du en av dem som var där när det hände
Eller saknar du nån du en gång trodde du kände
Är du en av dem som gråter när ingen ser på
Är du en av dem som berörs ändå

Jag ser mig i spegeln med ögon röda av gråt
Jag tänker hur gick det till, hur bar dem sig åt
Min lillebror går ut och vi vet aldrig vart han ska
Jag blir så rädd när jag tänker att det kunde vart han eller jag

Aldrig mer ung, eller aldrig mera fri
När det handlar om barn har vi rätt att ta nåns parti
Men ni vet hur det känns när röda ögon ser svart
Och jag sänder en tanke till dig som ligger sömnlös inatt

Alla som vill ta en stund att fundera
När ska vi göra mod av sorgen och börja agera
Nu städar man gatan och snart försvinner alla spår
Och vi fortsätter att växa fast han förblir sexton år "

<3

Jag vill inte minnas, vill inte känna dessa känslor som är fyllda av skam, skuld, sorg, rädsla och smärta.. måste man ha kvar dessa känslor för att besitta lärdomarna av det? för att aldrig aldrig hamna där igen... Det är det förflutna som tar bort mycket av den glädje jag känner över "mitt nya liv", det är precis som en skugga, den blir man ju heller aldrig av med, den finns där hela tiden, den syns bara olika beroende på vilket ljus man står i, men den finns där, den lämnar mig inte...

Sömnlöshet, ensamhet och detta urtråkiga väder kan få vem som helst låg, hatar att känna mig så för jag är en glad och lycklig kvinna innerst inne, bara det att jag hamnat i en svacka, jag vet att jag kommer ta mig ur den, bara jobbigt att befinna sig där... en dag snart så är jag riktigt glad igen, så som det ska vara....

Saknar <3



Kommentarer
Postat av: sofia

Jag tänker ofta på jimmy.......

jag vet att det kan hända mig, och det är skitjobbigt.Puss o kram

2009-11-24 @ 16:33:24
Postat av: sanna

tänker på dig! typ jämt. kram.

2009-11-24 @ 17:44:58
URL: http://patchoulie.blogspot.com
Postat av: Lena

Finns här för dig! det vet du, du är inte ensam! KRAM

2009-11-24 @ 23:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0