"- Du luktar gott!!!"

Det fick jag höra från en söt tant på jobbet, jag skulle sträck mig för att krama om henne och då sa hon att jag luktade gott, då började jag småskratta och tackade så klart, oftast kommer det inte många ord i följd som stämmer men nu kom en hel mening och hon verkligen menade det...gulligt, förmodligen var det väl Granlunda svettkläder blandat med Pumaparfymen :D

Jag har ju flyttat nu, är nästan klar med allt, eller ja köket ser ut som en krigszon, men annars fattas bara soffa, sängar och katterna mina, sen är det fulländat här hemma, trivs enormt bra, det är tomt utan familjen upp i sig men samtidigt att ha sitt eget är också skönt, jag är förälskad i Alnö, bara jag kommer med bussen mot bron så sitter jag och småler, jag får den där känslan, att nu är jag på väg hemma, gillar den känslan..
Min familj har hjälpt mig med allt och det är jag så tacksam för, och Papi stackarn som kämpat med spegelvägg och hyllor och grejer som jag vill ha men inte är duktig på att sätta upp själv, de har han kämpat med och mot betongväggar, huga vilken snäll familj jag har <3

Har inte sett några björnar än, tack och lov får jag väl säga, för jag skulle ärligt skita knäck om jag träffade på en, jag har varit grymt rädd för björnar sen jag var liten, haft mardrömmar i flera års tid om björnar som jagat mig, jag förknippar dem med fara och obehag, inte som Baloo i Djungelboken direkt, men förmodligen är de mer rädd för mig än jag för dem, men det skulle ju vara så typiskt om jag träffade på den galnaste björnen och som inte sticker iväg som "normala" björnar, skulle just vara min tur, men än har det inte hänt =)

Nu ska jag ta tag i köket, sen blir det sängen, ska ju upp tidigt imorgon och jobba, har ju delad tur så blir jobb 07-21, det var den dagen det, missar mötet vilket aldrig känns bra men det här är livet för en "springvikarie"..*morr*

Godnatt och tack för att ni lyssnat så här långt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0