Den som väntar på något gott kan aldrig vänta för länge

Idag kom brevet, jag såg direkt att det var från Pappa, min biologiska Pappa, jag vet inte riktigt vad som rörde sig i huvudet just då, var så mycket känslor som kom upp, jag nästan slet upp kuvertet, det var 3 sidor långt brev, det började med " Hej Michaela" bara där kändes det bra, äntligen någon som kan stava mitt namn =) ju mer jag läste, ju mer rann tårarna men det var bara glädjetårar, jag kan inte beskriva vilken lycka, vilken lättnad som kom över mig, det jag egentligen gått och funderat på i alla år men inte vågat gjort något av, och även om vi har en lång väg framför oss så är början redan här, den är här, jag ska få lära känna min riktiga Pappa, han som jag är en del av.. jag ska citera en del utav brevet så ni får se litegrann vad jag fått läsa och uppleva...

"....Trevligt att få ett brev från dig. Ja, det var längesedan vi hördes av. Jag borde även jag ansträngt mig mer för kontakt med dig. Jag förstår att du har haft en tuff tid och turbulent liv och drabbats hårt de sista åren. Jag tänker ofta på dig och undrar hur du mår och har det i livet. Åren går så fort. Det är som du säger, Jag är din Pappa, Du är min dotter men vi känner inte varandra. Men bättre sent än aldrig. Jag vill ha en bättre kontakt och lära känna dig som person. Vad säger du?
En bra början till bättre kontakt och att lära känna varandra som person kan vara, brevväxla och hålla telefonkontakt. Träffas bara du och jag. Prata över t ex en fika eller matbit. Eller bara prata. Vad tycker du?
Låter det som en bra början att lära känna varandra efter alla dessa år. Det är konstigt att jag tänker och funderar och undrar över dig som person och ditt liv, men ändå är dålig på att ta kontakt. Du är ju min dotter, men som sagt, bättre sent än aldrig. Vill man, så kan man.
Jag vill, vill Du?......"

Jag vill tacka Jehova för allt och speciellt detta just nu, jag vet att detta är ett bönesvar och jag vet att HAN vet att jag verkligen behövde detta för att kunna gå vidare, men nu får jag även en möjlighet att lära känna den person som påverkat sådan stor del av mig sen min barndom utan att ens varit närvarande, nu kan det bli något bra av detta, och den gåvan kommer från Jehova, jag vet det, därför tackar jag från djupet av mitt hjärta!!! <3

Äntligen, äntligen, äntligen!!!

Tack för denna dag!!!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Men gumman!!!! Gud vad underbart! vad glad jag är för din skull!!! Det är en början... vilken chans! Stöttar dig i alla väder.... Puss

2009-09-23 @ 21:05:16
Postat av: Tessan

Men gumman!!!! Gud vad underbart! vad glad jag är för din skull!!! Det är en början... vilken chans! Stöttar dig i alla väder.... Puss

2009-09-23 @ 21:05:28
Postat av: pernilla

vaa härligt. men du ska nog tacka mest dej själv för att du vågade :) strongt jobbat! kraaaaam bajskorv

2009-09-24 @ 06:52:05
URL: http://pumzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0