En angenäm doft....

Ja uppe med tuppen, drog iväg och jobbade, gick hur kanon som helst, var superklistrad med Charlotte hela dagen =), sen åkte jag direkt till Helex och körde 60min  Cross, sen in på bodypump och Mathilda kör ju skiten ur vem som helst, mina biceps are still on fire, grym den där bruden är alltså, skulle lätt passa som militärbrud, hon skulle kunna knäcka vilken karl som helst =)

Nå väl på busshållplatsen utanför Helex stod jag och väntade på bussen när en man som också skulle med bussen började att prata, först om busstider och dylikt, sen frågade han om jag nyss tränat, jo svarade jag och böjde mig ner för att ta upp busskortet, ja sa han, jag se ratt du är vig, sen stod han och kolla på mig och kläcker komentaren, -min dotter ser precis ut som dig, hon är 24 år, är ni i liknande ålder?... 29 blir jag nästa vecka svarade jag och han kontrade med att det trodde han verkligen inte, han tyckte jag såg mycket yngre än det...

sen började han prata om sina barn, hur gammal han var, att där han bodde var han den yngsta, var tydligen bara gamlingar enligt honom, han själv var 57 år...han fortsatte babbla på och titta, sen säger han igen, du är väldigt lik min dotter, otroligt lika... när jag skymtade bussen blev jag en aning lättad...men då började det blåsa till lite och då säger denna främmande man, vilken tur att jag står på den här sidan om dig så vinden blåser mot mig så jag får känna din doft, den är mycket angenäm, sen fladdrade han lite med sina näsborrar för att visa att han luktade under vindpustarna...jag skrattade till och sa, ja det är väl härligt med svett, sen gick jag in och satte mig på bussen....

Nu är jag hemma och ska snart krypa ner och kolla på en film, ska bli sjuuuukt nice, Remember Me heter den, nåt kärleksdravel, det passar mig =), ska upp och jobba imorgon, börjar 7 redan... hoppas jag får sova....

Äntligen har jag fått ny musik i mina öron, tipsen kom från Charlotte och jag måste säga, she knows what i lööööve.... har ni inte hört låten Amos Lee- Arms of a women, shame on you...lyssna genast och bli förälskad, sjunk ner i djupaste rosa sockervadd, linda in dig, känn hur hjärtat bultar och leendet breder ut sig över hela din kropp, musik är underbart, det kan framkalla så mycket, denna låt ger mig en god känsla av härlig kärlek mitt i min egen ensamhet, det funkar, jag får känna ett rus av "äkta kärlek" som bara kan upplevas mellan 2 människor på det där speciella sättet, det är inte min verklighet men man kan få stanna i den känslan en liten stund till, jag är förälskad så länge låten fortsätter, sen återgår jag till min verklighet..är inte musik fantastiskt så säg?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0