" Lät du henne komma närmre..."

Nedräkning pågår..idag är det 24 dagar kvar...sen är det Thailand here I come =), längtar mig sjuk efter att få komma bort från kalla Sverige, jag är inte ett dugg sugen på att frysa häcken av mig eller bli så frusen att det gör ont att röra sig, jag vill kunna promenera fort utan att ramla på alla isfläckar och slå sig halv fördärvad, jag vill ha sol och vara lycklig, kunna bada, gå barfota i gräset, sitta ute, grilla, springa i elljusspåret, ja allt känns så mycket lättare när vintern är borta.....




Idag var jag ut med Tessan Birsta, vi gick runt och bara kolla, käkade lunch och prata, hon hade timmar så vi tillbringade den mesta tiden där tills hon skulle tillbaka och jobba, hon släppte av mig i Skönsberg och då tog jag en promenad med hundarna, sen tog jag mitt pick och pack och drog till Friskis, körde först ett medelpass styrka, sen ett aerobicspass, det sistnämnda var sisådär, ny ledare, helt nytt pass och var inte ett av mina favoriter men fortsatte ändå,

sen hem och käkade kycklingsallad, gosade med mina bebisar, de fick prova äta strömming idag, och det gick hem hos dem, tänk att för flera år sedan hade jag sådan fiskfobi att jag skrek om jag såg en död strömming ännu värre om jag såg en levande firre, grinade när familjen fiskade och fick napp och dödade den stackarn, nu är man någorlunda härdad...döda fiskar rör mig inte, kan till och med ta i dem... men träffa på fiskar i vattnet eller saker som man inte kan se i vattnet kan fortfarande få mig att skrika som ett barn...



Så vad står på schema för mig imorgon?

* Lunchpass och danspass
* Klippa Tessans son Wille
* Hem och pussa på mor min
* Laga ugnsstekta grönsaker och kycklingfilé
* Fixa Garderoben
* Sätta upp en tvättid
* Dammsuga/Torka golv


Får se om jag hinner med mer just imorgon...

Är så sjukt kramsugen..... Vad är definitionen av en kram?

" En kram är en fysisk omfamning av en annan person med armarna. Kram är en form av beröring. Kramen kan också vara ett sätt att ge tröst och trygghet åt en annan varelse. Denna användning har stöd i vetenskapliga undersökningar om samband mellan lugn och beröring."


jaja det är som det är..... orkar inte tvinga mig på Syrran jämt heller, sen vill inte hon kramas med mig, hon gillar mer att klappa mig hårt på skinkorna och väsa hånfullt Africa, hon har även bytt namn på mig i sin mobil där hon kalla rmig Africa =) Kärlek va?



Nu ser ni proportionen i sin helhet, min häck känns lika bred och stor som just hela kontinenten Afrika, jag sa det i ett väldigt känsloladdat och svagt ögonblick och nu får jag aldrig glömma det eftersom min syster påminner mig om det jämt och ständigt..men jag bjuder på den =)

Nej nu ska jag pyssla lite innan läggdags...tack för att ni orkat lyssnat på mitt babblande här i bloggen....


 WC-anka puss till er alla!
Tack och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0