"- När man tror att man har fotfäste så halkar man på 100kg ruttna bananer.."

Kom inte ihåg exakt repliken från lilla Fridolf men den kommer från en sån film iaf, kom hem till Vedins och då låg mamsen och kollade på denna gamla svenska film, så blev att jag småkikade lite också, jag skrattade en hel del och insåg att filmer förr var mycket bättre, vardagliga och mer värdiga, sen gillar jag den humorn....

Innan var jag på stan och birsta med Frida, vi fikade och pratade om vården och arbetslöshetens vara och inte vara, vad som är viktigt i detta arbete och vilken oerhörd energi som läggs ner på fel saker, jag är inte utbildad till förste rövtorkare, på många kanske det kan låta som att det är grejen med detta yrke, men jag gick utbildningen för att få en chans att kunna vara med och hjälpa dessa äldre och sjuka människor att få ett så drägligt liv som möjligt, att kunna ge det lilla extra i omtanke och omvårdnad, sen ingår det att hjälpa dem med att sköta deras hygien och så..

Anyway, vi shoppade lite på rean, jag hittade en härlig tunika som jag ska ha i Thailand, helt lovley och den kostade mig bara 50kr, fyndpris om ni frågar mig =)

Sen var jag som redan har nämnt hem till Vedins, umgicks en stund, dansade med mamma i vardagsrummet, käkade ett gigantiskt päron, förberedde inför mötet sen promenerade jag dit, satt med Frenells =), fick myskramar idag också av Tim och Edwin =) det kan man aldrig få för mycket av... efter mötet gick jag ner till bussen och åkte hem..nu sitter jag och huttrar, för jag tycker det är kallt..burrrrrr..har mysdress och varma tofflor, men fryser iaf... snart blir det sängen, ska ju på vuxendagis imorgon..*suck*

Sen blir det hårdträning imorgon, feels so nice =) ser fram emot det!!!

Nu ska ni få en bild på karln som både jag och Syrran smådregglar över =)



Ja, sov så gott ni som kan, hoppas på det själv jag med :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0