Life has a funny way of sneaking up on you

" A traffic jam when you're already late
A no-smoking sign on your cigarette break
It's like ten thousand spoons when all you need is a knife
It's meeting the man of my dreams
And then meeting his beautiful wife
And isn't it ironic...don't you think
A little too ironic...and, yeah, I really do think... "

Ja what a day, fick sova "skapligt" bra natten till idag efter 3 smärtsamma sömnlösa nätter, städade och grejade hemma, sen iväg till jobbet som blev ett hysteriskt roligt och intressant arbetspass, verkligen asgarvade åt arbetskompisen Ylvas beskrivning av min blogg, "-Michaela bakvägen", "-Michaela baifrån" blev bara värre och värre =) min egen beskrivning känns bättre, att man stavar mitt namn baklänges och lägger till 1981 =) men det är ju olika hur man förklarar =)

Snälla snö, ge upp, det här blir bara jobbigt, inte så att jag älskar vintern mer nu kan jag säga, öppnade balkongdörren imorse för Ariel ville så gärna ut och leka, så ramlar 15 kg snö in i min 1:a, hel nice, kunde nästan leka i snöhögen, var bara till att få ut det så snabbt som möjligt om jag inte ville öppna ett eget badhus...  fats jag har ju funderat på det här med att öppna eget, men hur många vill komma och simma i min lägenhet med smutsigt snövatten??? anyone? trodde inte det heller =)

Har tänkt mycket på mitt förflutna och hur saker och ting har förändrats de sista åren, mycket av det är bra och jag inser också att det är inte bara jag som har gjort stora förändringar, jag tänker på det värsta året i hela mitt liv, 2005, kommer inte glömma det, men även om det var det värsta året så gav det mig en början på det bästa som hänt mig... nu tänker jag lägga ut en bild som kan tyckas vara osmaklig för vissa men jag vill visa och förklara att man kan förändras...
Denna bild är just från året 2005....

Här är jag och Madde, i våran i princip " 6 månader långa krogsväng", vårt sätt att försöka glömma min lillebrors död, inte det bästa och smartaste sättet kanske, men just då sket vi i allt, lite uppmärksamhet hit och dit, inget sexuellt över detta, så missförstå rätt.... vi två möttes i en djup sorg och fann en oerhört stark vänskap, vi klarade detta tillsammans, idag ser livet ut helt annorlunda för oss, jag tror ingen av oss trodde att livet skulle förändras som det gjort..men hon och jag är lyckliga idag, jag med min tro och ett helt nytt levnadssätt, Madde har inte samma tro, men har också nytt levnadssätt, samboliv och väntar nu sitt första barn.... vi har förändrats och utvecklats men våran vänskap kommer att bestå, jag längtar till hennes bebis kommer, kommer älska denna person också fast jag inte träffat henne/honom än, bebisen är ju en del av Madde så det kan aldrig bli fel.. älskar min vän <3 Madelene Eriksson aka kycklingben...

Nu ska jag försöka slappna av så att jag kanske kan få sova inatt, vet ju aldrig hur det blir med det nu för tiden, har så mycket i huvudet, går ständigt på högvarv, så jag måste beställa tid hos doktorn, så många som blir orolig för mig, klart jag blir det själv, är ju rädd att det ska slå runt för en om man inte får normala sömnrutiner... det är illa när man blir förvånad över hur skönt det känns att verkligen få sova.... de få gånger man verkligen får sova...

Många kanske undrar varför jag skriver så öppet om vissa saker men det är självterapi, ett sätt att bearbeta, ett sätt att förklara, ett sätt att uttrycka känslor, det är skönt att få ur sig massa som kanske tynger en, eller kanske som man gläds åt..för när man skriver någonting så här är det mottagaren som själv kan välja att lyssna eller inte, ingen som blir tvungen att ta upp denna information om de inte själva vill.... du/ni kan välja att läsa min blogg, det är på egen risk man läser den...

Nu får det räcka så för ikväll!!! Hoppas ni får sova gott!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0