1000kr för att öppna käften =)

Ja det sved lite att betala tandläkaren för att öppna munnen men så gjorde jag en Kay Pollak, jag valde glädje och tänkte positivt, fatta vad dyrt det blivit om jag först öppnat mun för 1000kr och sen hade tandläkaren hittat massa fel, nu konstaterade han att allt såg finemang ut, då ska man vara glad, vad sjutton spelar 1000kr för roll om hundra år liksom...  =)

Efteråt drog jag direkt till Helex, träffade på Frida vid Crossen, fick se vad fint brun hon blivit efter Egypten resan och fick se hennes fina förlovningsring, enkel och vacker, kul att träffa henne, har ju saknat na =), sen drog hon och skulle jobba och jag fortsatte svettas...

På hemvägen köpte jag grejer till korvgrytan jag skulle gjort idag men glömde bort det i städning och tvättning, sen fick jag underbart besök, MysMaggan W och Betty Boop kom bort och fika o kikade på min nya lya, och jag kände mig så bortskämd och lyckligt lottad, fick deras härliga besök och inflyttningspresenter, hur fina som helst, så oerhört tacksam, vi hade jättetrevligt, och Mamsen dök upp också, vi satt länge och pratade, skrattade och helt enkelt bara umgicks, mysfaktorn var hög =) TACK!

Nu har jag färgat utväxten och sitter med en ansiktsmask som stramar åt hela ansiktet, kan tänka mig att det känns så här att "lyfta" sig, kan inte dra en enda min =) men bra blir det efteråt, som en babystjärt i ansiktet, ren och härlig =)

Usch för falskhet och elakt och nedsättande skvaller, varför kan inte människor bara försöka att se varandras bra sidor och färdigheter istället för att leta fel på varandra?
För är det fel du vill hitta så kommer du givetvis att finna dem, för de finns överallt, vi är ofullkomliga allihopa, att hitta fel tar energi och skapar bara negativ stämning, varför inte bara öppna dina ögon och ditt hjärta och se allt bra som personer försöker göra runt omkring dig..komplettera varandra, inte konkurera.. skapa laganda...teamkänsla...arbetsglädje..uppmuntra varandra...skratta...ha kul..... prata med varandra och inte om varandra... tänk att det ska vara så svårt att få till =(

Älska mera, skratta mera....

" Jag är inte ensam om effekten av mina tankar"

På en sjukhusavdelning började alla i personalen medvetet att ge varandra uppmuntran och uppskattning. Det hade en märklig accelererande effekt. En slags smittoeffekt! Människors självförtroende steg- och man gav varandra mer och mer uppskattning. Samtidigt sänktes sjukfrånvaron markant hos personalen, patienterna skrevs ut tidigare än på andra avdelningar och åtgången på medicin blev mindre!

Tänkvärt eller hur? kanske något att bita i på arbetsplatser som har hög sjukfrånvaro... ingen nämnd och ingen glömd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0