Ur ett Evighetsperspektiv blir allt i denna värld en bagatell...

men detta inlägg ska handla om en viss punkt genom ett evighetsperspektiv, kanske ett känsligt ämne men alltid aktuellt, kärlek och sex, jag är öppen om hur jag känner och tänker och många som undrar hur jag kan valt att leva ett liv utan det, om man är ogift som jag, det är inte förklarat på några rader och inget jag kommer kunna göra i bara ett blogginlägg, men ska dock beröra detta ämne....

När jag gjorde valet att leva i enlighet med min tro kan man inte välja bitar som passar en själv, utan man får acceptera hela konceptet och det har jag helt klart gjort, men allt är inte enkelt, jag har aldrig påstått det, vissa saker får man kämpa stenhårt med för att kunna följa medans annat nästan går som på en dans och känns så självklart...

Nu är vi människor skapta för att känna kärlek och kunna njuta av sex, det är en gåva, det är en naturlig del att vilja dela sitt liv med någon med allt vad det innebär, kärlek och sex är inget fult, det är ju en gåva, annars skulle inte vi vara skapta så vi njöt av det, men gåvor kräver också ett visst ansvar, för ska man leva enligt Bibeln så ska man välja en livspartner, börja ett äktenskap som ska vara för evigt och där ifrån ska man få arbeta och njuta av att dela sitt liv med en annan människa...

Nu är ju inte samhället riktigt uppbyggt för att stödja äktenskap och att sex bara ska hållas inom äktenskapet, porrindustrin trycker på det mänskliga behovet, sex säljer, det är ett faktum, det är ju något som alla mer eller mindre vill ha, klart alla blir påverkad vare sig man vill eller inte, vi bombarderas med artiklar att så får vi ett bättre kärleksliv, ren sexhysteri att försöka hinna med så mycket som möjligt innan man dör, den ena ställningen efter den andra, så att försöka leva i enlighet med sin tro i denna värld är inte det lättaste men är det möjligt att stå emot och leva i enlighet med sin tro?

Ja det är ju det, dels av stark tro, genom att få hjälp och då inte av egen kraft och med att se kärlek och sex genom ett evighetsperspektiv, smaka på det här, du och din partner är fullkomliga, i era bästa år, fysiskt och mentalt, ingen stress, ingen press, inga sömnproblem, inga bekymmer,inga sjukdomar, inga ekonomiska problem, ingen död utan en lång evighet att utforska och utveckla er relation i, där skapar inte världen ert synsätt att se på kärlek och sex utan ni själva skapar äktenskapet så som ni vill ha det... förstår ni hur mycket man hinner i en evighet? =) ALLT om och om igen... slå det med allt som denna värld utlovar, i jämförelse med tillfälliga njutningar som kan stilla lusten för en stund och ett liv i en evighet med MASSA Kärlek och Sex
med din partner känns det som en bagatell att behöva avstå från det som denna värld erbjuder just idag och bara en liten tid till för att sen bara ta slut....

Jag vill njuta i en evighet inte bara idag =) så tror och tänker jag...




Öppet och naket....

/Michaela

Kommentarer
Postat av: S

BRA skrivet! Du är så klok du jänta. Heja dig! Love you. Kram.

2010-09-10 @ 23:54:04
URL: http://patchoulie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0